تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 68710
برزیل می گوید از ماه اوت ۲۰۱۲ تا ژوئیه‌ای که گذشت روند تخریب جنگل‌های آمازون ۲۸ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۲۸ درصدی تخریب جنگل‌های آمازون
 به گزارش زیست آنلاین، ایزابلا تی‌شیرا، وزیر محیط زیست برزیل از تخریب آمازون با کلمه "جرم" یاد می کند و می گوید که دولت تلاش می کند تا این روند را به عقب بازگرداند.

فعالان محیط زیست اما انگشت اتهام را رو به مقام‌ها گرفته اند که با تغییر قوانین محافظت از جنگل‌ها زمینه را برای تخریب آمازون آماده کرده بود.

از زمانی که جنگل‌های آمازون زیر نظر گرفته شد، میزان تخریب در هر سال ثبت و اعلام می شد. سال گذشته این میزان کمترین بود.

تخریب امسال ۵۸۴۳ کیلومتر مربع برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سال گذشته این عدد ۴۵۷۱ متر مربع گزارش شده بود.

از سال ۲۰۰۹ روند تخریب سیر نزولی داشت.

با این که امسال تخریب آمازون نسبت به پارسال بیشتر شده اما باز هم عددی که به دست آمده در زمره کمترین میزان تخریب این جنگل‌هاست.

بسیاری از موسسات علمی افزایش تخریب را در گزارش های ماهانه خود ثبت کرده بودند.

در سال ۲۰۱۲ قوانین محافظت از جنگل‌ها تغییر کرد و از نظر فعالان محیط‌زیست همین تغییر است که موجب این تخریب شده است.

بنا به تغییراتی که انجام شده، بخش های تحت کنترل کمتر شده اند و برای کسانی که پیش از ۲۰۰۸ اقدام به تخریب کرده اند، تقاضای بخشش شده است.

این تغییرات از خواسته های لابی کشاورزان بود. چند باری هم رئیس جمهوری برزیل در مقابل آن ایستادگی کرد و قانون را وتو کرد، تا اینکه بالاخره مجبور به امضای آن شد.


کشاورزی بیش از پنج درصد از تولید ناخالص ملی برزیل را در بر می گیرد.

پائولو آداریو یکی از فعالان محیط زیست در واکنش به گزارش روند تخریب آمازون، در توئیتر نوشته که حشر و نشر با لابی کشاورزان حتی در یک شب موجب تخریب جنگل در روز بعد می شود.

وزیر محیط زیست برزیل آنچه که بر آمازون رفته را غیرقابل پذیرش توصیف کرده و در عین حال زیر بار این نرفته که دولت دیلما روسوف در این زمینه مقصر است.

خانم تی‌شیرا گفت آنچه که روی داده به خاطر کم شدن بودجه ماموران قانون نیست.

او که برای شرکت در اجلاس تغییرات جوی سازمان ملل متحد به لهستان سفر کرده، گفته که به مجرد بازگشت به کشور می خواهد با فرمانداران و شهرداران محل هایی که بیشترین تخریب را داشته اند جلسه بگذارند و چاره‌اندیشی کنند که روند را به عقب بازگردانند.

جنگل‌های آمازون نقش بزرگی در تصفیه هوای زمین دارند و برای همین دولت برزیل در سال ۲۰۰۹ متعهد شد تا جلوی جنگل‌زدایی را در این کشور بگیرد.

آنها متعهد شدند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی (هفت سال دیگر) ۸۰ درصد از جنگل‌زدایی در کشورشان را به نسبت آنچه که به طور متوسط بین ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ روی داده بود، کم کنند./ منبع: بی بی سی فارسی

 

https://zistonline.com/vdcbgzb0.rhbw8piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما