تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۳۱
کد مطلب : 129
جراحان اسپانیایی با موفقیت توانستند برای اولین بار جراحی نجات بخشی را روی یک جنین داخل رحم مادر انجام دهند.
اولین جراحی روی جنین در رحم مادر موفقیت آمیز بود
به گزارش زیست آنلاین مهر، گونزالو پاردو سانچز از سندورم مسدود شدن مجاری تنفسی مادرزادی رنج می برد، شرایط نادری که مانع خروج مایع توسط ریه از نای می شوند و در نتیجه نارسایی قلبی برای وی به دنبال دارد.

نتیجه حاصل از این سندروم غیر قابل اجتناب است اما پزشکان این جنین پیش از تولد تصمیم گرفتند که یک عمل جراحی نجات بخش داخل رح مادر انجام دهند و تاکنون این عمل موفقیت آمیز بوده است.

شرایط گونزالو پس از این عمل متفاوت شده و پزشکان اسپانیایی دیروز تأکید کردند که این نوزاد که اکنون ۱۰ ماهه است هیچ صدمه مغزی در نتیجه این عمل جراحی متحمل نشده است.

این جراحی نخستین جراحی موفقیت آمیز برای برداشتن یک سد حنجره ای از یک جنین بوده است.



وقتی گونزالو پدرو سانچز هنوز در رحم مادر بود تحت یک عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفت

ماریا خوزه سانچز و فرانسیسکو پاردو والدین گونزالو که هر دو ۳۵ ساله هستند، اظهار داشتند که پزشکان در مرحله اول به آنها سقط جنین را پیشنهاد کردند چرا که در همان ابتدا مشخص شد که جنین از یک شرایط نادر رنج می برد.

مایع جمع شده داخل بدن جنین قلبش را فشرده می کرد و موجب نارسایی می شد، اما در آن زمان پزشکان در شهر آلمریا اسپانیا از تحقیقات یک گروه در بیمارستان تحقیقاتی بارسلونا مطلع شدند که سه عمل جراحی روی جنین متولد نشده انجام داده اند، اما هر سه عمل جراحی ناموفقیت آمیز بود. به رغم این واقعیت، این عمل بارقه های امیدی در دل والدین گونزالو روشن کرد.



پزشکان اسپانیایی تأیید کردند که کودک ۱۰ ماهه متحمل صدمه مغزی در نتیجه جراحی دوران جنینی نشده است

این تیم نخست جنین را در داخل رحم تغییر وضعیت دادند که این بخش سخت ترین قسمت جراحی بود پس از آن سه جراح ۲۲ دقیقه را صرف از بین بردن سد حنجره گونزالو کردند.

ادوارد گراتاسوس رئیس این بخش در بارسلو توضیح داد که جراحان توانستند غشا را به سادگی سوراخ کنند و به رحم مادر دسترسی پیدا کنند، اما بخشی که به نای جنین مربوط می شد پر از خطر بود. چرا که یک حرکت نادرست یک میلیمتری در حنجره موجب مشکلات جدی می شود.

درکل این عمل تاکنون چهار بار دیگر در جهان انجام شده اما در هرکدام از موارد جنین جان خود را از دست داده و یا پس از تولد از مشکلات مغزی و تنفسی رنج برده است.

https://zistonline.com/vdcfi1dyaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما