تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۲۹
کد مطلب : 13962
استفاده بیش از حد از رنگ موهای اکسیدانی دائمی و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب دیدن و ترد و شکننده شدن مو می شود،..
 فاصله بین دفعات رنگ کردن مو باید چقدر باشد؟
به گزارش زیست آنلاین به نقل از پارسینه: موها را نباید بیش از هر سه یا ترجیحاً ۴ هفته یک بار توسط رنگ های دائمی رنگ یا دکلره کرد. از آنجا که مو ۸/۰ تا ۱/۲ سانتی متر در ماه رشد می کند. این فاصله زمانی برای حفظ رنگ موی تازه رشد کافی خواهد بود.

 استفاده بیش از حد از رنگ موهای اکسیدانی دائمی و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب دیدن و ترد و شکننده شدن مو می شود، به شکستگی و از دست رفتن بافت موی می انجامد. موها را به فاصله زمانی کم یا با رنگ های خیلی متفاوت از رنگ اصلی مو رنگ نکنید (به ویژه در منزل) و برای این کار از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید . رنگی با یک درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده کنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد.رنگ مورنگ کردن موهای طبیعی با رنگ طبیعیدر مورد موهایی که تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و یا از فرق سر از جایی که مو می روید.

رنگ کردن پایین مو ها که کمرنگ شده اندبرای رنگ کردن از همان رنگ معمولی استفاده کنید فقط برای نوک موها که دارای خلل و فرج می باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از یک درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد که رنگ روشن به مو می دهد.

انتهای موها رنگ نخواهد گرفتمعمولا به خاطر اینکه دارای منفذ و خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پر شوند .

رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یک درجه تیره تر را انتخاب و بدون اکسیدان آن را بر روی نوک موهایتان بگذارید. سپس موها راخشک کنید. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.

در تابستان رنگ موها ثابت نیستندبه علت تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب . شما می توانید برای درست کردن خلل و فرج مو و نرم کردن موی خود از نرم کننده های مو استفاده کنید.

وقتی موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شودبا استفاده از رنگهای گرم ( قرمز یا طلایی ) این مشکل بر طرف می شود. همچنین شما می توانید از شامپوهای براق کننده و شفاف کننده هم استفاده نمایید.

یک زمینه سبز مووقتی که یک رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یا طلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین کردن یک رنگ با پایه بنفش رنگ طبیعی تری خواهد داد.

استفاده از یک رنگ روشن کننده قبل از رنگ قرمزهرگز رنگی بالاتر و تیره تر از نارنجی بدست نخواهد آمد.

وقتی که بلوند قرمز روشن، کمرنگ شده و تبدیل به نارنجی می شودمقدار کمی رنگ طلایی، قرمز برای هایلایت کردن اضافه کنید.

خطوط صورتی در موهای سفیدی که با رنگ قرمز رنگ شدهبه مقداری رنگ قهوه ای طبیعی به همان درجه و تون و یا تیره تر نیاز داریم. از پشت سر شروع به رنگ زدن می کنیم وبعد آن رنگی که رنگ قهوه ای به آن اضافه شده به قسمت های خط مویی که صورتی شده اند می زنیم.

وقتی که موی فعلی تان از رنگی که انتخاب کرده اید تیره تر است

به یک دکلره کننده نیاز داریم تا رنگ قبلی را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابی برساند و رنگ دلخواه بدست بیاید.

فاصله بین دفعات رنگ کردن مو باید چقدر باشد؟موها را نباید بیش از هر سه یا ترجیحاً ۴ هفته یک بار توسط رنگ های دائمی رنگ یا دکلره کرد. از آنجا که مو  تا ۱/۲ سانتی متر در ماه رشد می کند. این فاصله زمانی برای حفظ رنگ موی تازه رشد، کافی خواهد بود. و تکرار  بیش تر از این میزان، ممکن است صدمات جبران ناپذیری بر موهای شما وارد کند، همچنین استفاده از مواد قوی شیمیایی مانند پودر دکلره و یا رنگ موهای با اثر بالا موها را شکننده کرده و موجب از بین رفتن لایه کراتین و محافظ سطح مو شده و استحکام آن را کاهش می دهد.

استفاده بیش از حد از رنگ موهای اکسیدانی دائمی و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب دیدن و ترد و شکننده شدن مو می شود، به شکستگی و از دست رفتن بافت موی می انجامد.

موها را به فاصله زمانی کم یا با رنگ های خیلی متفاوت از رنگ اصلی مو رنگ نکنید (به ویژه در منزل) و برای این کار از یک فرد حرفه ای کمک بگیرید.

از جایی كه سفید ترین موها را دارد شروع كنید . رنگی با یك درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده كنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی كه می گذارید روشن تر به نظر می رسد.

رنگ كردن موهای طبیعی با رنگ طبیعیدر مورد موهایی كه تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و یا از فرق سر از جایی كه مو می روید.

رنگ كردن پایین مو ها كه كمرنگ شده اندبرای رنگ كردن از همان رنگ معمولی استفاده كنید فقط برای نوك موها كه دارای خلل و فرج می باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از یك درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد كه رنگ روشن به مو می دهد.

انتهای موها رنگ نخواهد گرفتمعمولا به خاطر اینكه دارای منفذ و خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پر شوند .

رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یك درجه تیره تر را انتخاب و بدون اكسیدان آن را بر روی نوك موهایتان بگذارید. سپس موها راخشك كنید. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.

در تابستان رنگ موها ثابت نیستندبه علت تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب . شما می توانید برای درست كردن خلل و فرج مو و نرم كردن موی خود از نرم كننده های مو استفاده كنید.

وقتی موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شود

با استفاده از رنگهای گرم ( قرمز یا طلایی ) این مشكل بر طرف می شود. همچنین شما می توانید از شامپوهای براق كننده و شفاف كننده هم استفاده نمایید.

یك زمینه سبز مووقتی كه یك رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یا طلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین كردن یك رنگ با پایه بنفش رنگ طبیعی تری خواهد داد.

رنگ موی مناسب

شستشوی یك رنگ و پاك كردن یك رنگاین دو اصطلاح یكی نیستند. شستشوی رنگ در پایان عمل رنگ زدن انجام می شود تا رنگ هایی را كه جذب مو نشده اند از روی پوست سر ما پاك كند. اما پاك كردن رنگ بردن رنگ مو می باشد و معمولا وقتی كه می خواهیم رنگ روشن تری بگذاریم این عمل را روی مو انجام می دهیم.

دکلره کننده هاطراحی شده اند تا رنگ مصنوعی و شیمیایی را از موهای شما پاک کنند. این دکلره کننده ها برای روشن کردن موهایی با رنگ طبیعی موثر نخواهند بود.

شستشوی یک رنگ و پاک کردن یک رنگاین دو اصطلاح یکی نیستند. شستشوی رنگ در پایان عمل رنگ زدن انجام می شود تا رنگ هایی را که جذب مو نشده اند از روی پوست سر ما پاک کند. اما پاک کردن رنگ بردن رنگ مو می باشد و معمولا وقتی که می خواهیم رنگ روشن تری بگذاریم این عمل را روی مو انجام می دهیم.

اگر مو بعد از استفاده از یک پاک کننده مو قرمز شدبرای خنثی کردن تون گرم ناخواسته ای که در مو ایجاد شده می توانیم یک رنگ با تون یا زمینه خاکستری یا بنفش به آن اضافه کنیم.

وقتی که رنگ غالب مو سفید است ( بیشتر مو سفید شده )از جایی که سفید ترین موها را دارد شروع کنید . رنگی با یک درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده کنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی که می گذارید روشن تر به نظر می رسد.

موی رنگ شده ( موی زرد کمرنگ )رنگدانه های طلایی یا قرمز یا کم دارد یا اصلا ندارد. بیاد داشته باشید هایلایت ها از رنگ هایی با تون های گرم ایجاد می شوند.

مویی که سریعا در حال سفید شدن استاستفاده از رنگ های روشن تر رنگ مطلوب تری خواهد داد چرا که موهای سفیدی که دوباره رشد کرده و با موهای رنگ کرده مخلوط می شوند کمتر مشخص می شوند.

نرم کردن موی سفیداگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد. به راهنمایی های سازندگان رنگها توجه کرده و همیشه قبل از گذاشتن رنگ موهایتان را خشک نمایید. رنگی که بر روی موی خیس یا مرطوب گذاشته شده باشد رقیق شده و نتیجه رنگ رضایت بخش نخواهد بود .

موهای سفید مقاوم حاشیه سراول این منطقه و این موها باید رنگ شوند و پس از اتمام رنگ کردن دوباره باید رنگ شوند. احتمالا یک تون تیره تر باید به این ناحیه و موهایش زده شود.

پوشاندن رگه های سفید طبیعی در موهااز یک تون تیره تر از رنگ طبیعی استفاده نمایید و مدت زمان رنگ کردن را هم افزایش دهید.

یک زمینه سبز بر موی سفید یا زرد کمرنگاضافه کردن مقدار کمی رنگ قرمز یا طلایی رنگ سبز را از بین خواهد برد.

نارنجی آتشین در موهایی که از قبل روشن شده اندهنگامی که رنگ موی شما به اندازه کافی تیره نباشد این رنگ در موهایتان ایجاد می شود. رنگ شما باید از درجه رنگ موی شما تیره تر و یا هم رنگ موی شما باشد.

انتخاب رنگ موی مناسب

انتخاب رنگ موی مناسبمرحله اول انتخاب رنگ موی مناسب است. این نکته را فراموش نکنید که هر رنگی که در کاتالوگ‌های رنگ مو می‌بینید، الزاماً همان رنگی نیست که در آخر روی موهای خودتان خواهید دید. اگر موهای تیره دارید و اولین بار است آن را رنگ می‌کنید، سعی کنید از رنگی که در کاتالوگ به نظرتان زیبا می‌رسد دو درجه روشن‌تر بخرید. رنگ مو روی موهای تیره به‌سختی به همان رنگی که در کاتالوگ دیده‌اید، در خواهد آمد. درباره تناژ رنگی حتماً با فروشنده مشورت کنید. فروشنده کاربلد رنگ مو، تجربه‌های خوبی دارد که در اختیارتان خواهد گذاشت. اینکه رنگ موی خوب دقیقاً چه ویژگی‌هایی دارد موضوعی است که درباره آن زیاد گفته‌اند و شنیده‌ایم اما مهم‌ترین نکته درباره رنگ مو این است که موهایتان پس از چند بار شسته شدن، خشک و شکننده به نظر نیایند و نرمی طبیعی خودشان را از دست ندهند. واقعیت این است که هر رنگ مویی هرچقدر هم مرغوب، لطافت طبیعی را از موهای شما خواهد گرفت اما بهتر این است انتخابی بکنید که کمترین ضرر را به موهایتان برساند. سعی کنید رنگ مویی بخرید که معتبر و خوش‌نام و با پوست سرتان بیشترین سازگاری را داشته باشد. چند شرکت خارجی وجود دارند که رنگ موی بدون آمونیاک تولید می‌کنید و کمترین ضرر را به موهایتان خواهند رساند. یادتان باشد تاریخ انقضای حک‌شده روی جعبه رنگ مو را حتماً چک کنید.

https://zistonline.com/vdcauon6.49nei15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما