تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۴۷
کد مطلب : 15
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری بودجه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی بخش سلامت در سال جاری و اظهارنظرها مبنی بر لزوم تدوین بودجه ۹۲ به شکل انقباضی گفت: به نظر می‌رسد می‌توان در هر حوزه‌ای جز بخش سلامت، بودجه را انقباضی بست.
 کسری بودجه ۴۵۰۰ میلیاردی بخش سلامت
به گزارش زیست آنلاین حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال جاری از بودجه نزدیک به ۱۴ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت، دولت حدود ۴۴۵۰۰ میلیارد تومان آن را نداده و به این دلیل کمبود منابع بوده که دلیل درستی است اما ما معتقدیم از بودجه هر بخشی می‌توان کم کرد جز بخش سلامت.

وی با اشاره به آسیب کسری بودجه بخش سلامت برای مردم، بیماران و بیمارستان ها، تصریح کرد: شما شاهدید که مردم از مراجعه به بیمارستان‌های دولتی رضایت‌مند نیستند و ما به طور جدی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی با مشکل روبرو هستیم، نهایتا هم مردم قضاوت‌کنندگان واقعی هستند.

شهریاری اضافه کرد: ما علاوه بر حوزه سلامت، در بخش بهداشت هم دچار چالش جدی هستیم و حتی برای پرداخت حق ماموریت و پول بنزین خودروهای کارشناسان بهداشت که برای نظارت به مسائل بهداشتی به این طرف و آن طرف می‌روند با مشکل روبرو هستیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بودجه هر بخشی را می‌شود انقباضی دید اما با حوزه سلامت نباید اینطور برخورد کرد. ما هم قبول داریم که بهره‌برداری افزایش یابد و مدیریت بهتر شود اما این پنج تا ۱۰ درصد در ارتقای کیفیت تاثیرگذار است.

وی در پایان تاکید کرد: نمی‌توان بهشت برینی تصویر کنیم و فکر کنیم می‌توانیم کسانی را بیاوریم که همه چیز را دو روزه حل کنند و این بیشتر به شعار می‌ماند تا واقعیت.

https://zistonline.com/vdcbp.b8rrhbsuui.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما