تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۵۶
کد مطلب : 21888
یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در بهار باید از مصرف زیاد برخی خوراکی‌ها پرهیز کرد،گفت: مصرف زیاد گوشت باعث افزایش گرمی در بدن می شود و چون مزاج فصل بهار گرم است، مصرف بیش از حد گوشت باعث ایجاد بیماری در بدن می‌شود.
غذاهایی که در فصل بهار باید مصرفشان کم شوند
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از فارس ،غلامرضا کردافشاری گفت: در فصل بهار به افراد دیابتی توصیه کرد که در روزهای تعطیل و عید نوروز با توجه به دستورات پزشک از خود مراقب تا به پزشک مراجعه کنند چرا که در صورت عدم رعایت این موضوع، ممکن است دچار مشکلات جدی شوند.

وی ادامه داد: برنامه غذایی بیماران دیابتی در طول ایام نوروز باید طبق برنامه درمانی قبلی آنها بوده باشد و به بهانه مهمانی و دید و بازدید و سفر و... تغییری در آن تداده یاشند.

این متخصص طب سنتی گفت: این بیماران بیش از دیگران در معرض ابتلا به یبوست هستند. بروز یبوست باعث از کنترل خارج شدن قند خون آنها می شود. بنابراین این افراد باید برای برطرف کردن یبوست به پزشک خود مراجعه کتتد.

وی افزود:اما به طور کلی در بهار باید از مصرف زیاد برخی خوراکی‌ها پرهیز کرد،یکی از این اقلام،گوشت است. مصرف زیاد گوشت باعث افزایش گرمی در بدن می شود و چون مزاج فصل بهار گرم است، مصرف بیش از حد گوشت باعث ایجاد بیماری در بدن خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزوذ: از مصرف غذاهای شور و غلیظ نیز باید پرهیز کرد و بهتر است که در فصل بهار از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش پرهیز کرد.

کردافشاری همچنین گفت: غذاهای کنسروی، مانده و پرخوری نیز در این فصل بسیار مضر است.

 

https://zistonline.com/vdcg779x.ak9q74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما