تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 219
سه داروی ساخته شده توسط محققان دانشکده شیمی دانشگاه رازی کرمانشاه، صبح شنبه (امروز) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و جمعی از محققان و دانشگاهیان استان کرمانشاه رونمایی شد.
سه داروی ساخته شده در دانشگاه رازی کرمانشاه رونمایی شد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا این داروها که جزو اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز کشور بوده و پیش از این از خارج کشور وارد می شدند، طی سالهای ۹۱ و ۹۲ توسط محققان دانشکده شیمی دانشگاه رازی کشور ساخته شده‌اند.

داروی «ماینوکسیدیل» ساخته شده توسط دکتر مصطفی فیضی از اساتید دانشکده شیمی دانشگاه رازی که به صورت قرص خوراکی بوده و برای درمان فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد از داروهای رونمایی شده می باشد.

داروی «مونته لوکاس» ساخته شده توسط پروفسور آوات(آرمان) طاهرپور از اساتید دانشگاه شیمی که در درمان آسم کاربرد دارد و داروی «تیوپنتال سدیم» ساخته شده توسط دکتر ابراهیم سلیمانی از اساتید دانشکده شیمی که مصرف آن برای درمان تشنج های پس از بیهوشی می باشد از دیگر داروهای رونمایی شده توسط وزیر علوم بود.

این داروها از سوی وزارت بهداشت به عنوان داروهای مورد نیاز کشور معرفی شده و تیم های تحقیقاتی دانشکده شیمی دانشگاه رازی اقدام به تولید آنها کرده بودند.

ساخت این داروها در شرایط تحریمی موجود منجر به صرفه جویی اقتصادی و جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است.

همچنین تولید این داروها منجر به بومی سازی دانش فنی تولید دارو و توسعه تبدیل ایده به پدیده شده است.

https://zistonline.com/vdcfi1d0aw6dy.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما