تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 224
قدیمی‌ترین پستاندار جهان که ۵۵ میلیون سال قبل می‌زیسته و به اندازه یک کف دست بوده، توسط دانشمندان کشف شد.
کشف قدیمی‌ترین پستاندار جهان در چین
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا این کوچکترین "نخستین" موسوم به Archicebus achilles که از لمور موشی کوتوله(Microcebus myoxinus)، کوچکترین نخستین زنده نیز کوچکتر است، در نزدیکی رود یانگ‌تسه در مرکز چین کشف شد.

اگرچه این موجود کوچک کمتر از ۲۸ گرم وزن داشته، اما یک پیوند گمشده بسیار مهم در تکامل انسان را ارائه کرده است.

اسکلت تقریبا کامل این نخستین نمایشگر یک لحظه بسیار سرنوشت‌ساز در درخت حیات حیوانی بوده که شاخه میمونها، بوزینه‌های و انسانهای مدرن از میمونهای شبگرد هندی شبیه لمورها در جنوب شرق آسیا جدا شده است.

به گفته محققان این اسکلت جدید که در مجله نیچر توصیف شده است، دیدگاه اخیر را که بر اساس آن قاره آسیا و نه آفریقا منشا نخستینها بوده، حمایت می‌کند.

کاسه چشمهای این فسیل نشان می‌دهد که در طول روز فعال بوده است.

Archicebus که بر روی درختان سکونت داشته، از شست پا برای اتصال به شاخه‌ها استفاده می‌کرده است.

این اسکلت بطور دیجیتالی با استفاده از شیوه‌های اسکن پیشرفته بازسازی شد که نشان داده این فسیل اساسا با نخستینهای دیگر زنده یا پیشین متفاوت است.

این فسیل ابتدا توسط یک کشاورز محلی در چین کشف شده و به آکادمی علوم چین اهدا شد. این موجود در یک سنگ قرار داشت که برای نمایش آن از هم جدا شده و تصویر آن در دو طرف سنگ به نمایش درآمده بود.

پژوهش این محققان شامل یک بازسازی وضوح بالای سه بعدی با استفاده از شیوه فناوری پیشرفته اسکن فسیل در موسسه تابش سینکروترون اروپا در گرینوبل فرانسه بوده است.

 

https://zistonline.com/vdcbuab5prhb5.iur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما