تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 22991
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به مصوبات جدید هیئت دولت در نتیجه تعامل شهرداری تهران و سازمان محیط زیست گفت: با رعایت این مصوبات آلودگی خودروهای دیزلی کاهشی چشمگیر می یابد.
الزام نصب فیلتر دوده بر روی تمام خودروهای داخلی و وارداتی
به گزارش زیست آنلاین از مهر دکتر وحید حسینی  با اشاره به اینکه هیئت دولت طی نشست مورخ ۲۴/۱/۹۳ مصوبات مهم و موثری در زمینه کنترل و کاهش آلودگی هوای کشور به تصویب رساند اظهار داشت: بخش مهمی از این مصوبات بر پایه تحقیقات و پژوهشهای صورت انجام شده در شهرداری تهران(شرکت کنترل کیفیت هوا) بوده است.

 مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تقدیر از اهتمام رییس جمهور، هیئت وزیران و رییس سازمان محیط زیست که در تعاملی سازنده با شهرداری تهران بستر لازم جهت طرح و تصویب تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در این شرکت را در هیئت دولت فراهم کرده اند افزود: تأکید ویژه متخصصین و کارشناسان همواره تصویب مصوبات قانونی بر پایه تحقیقات و پژوهشهای علمی در زمینه آلودگی هوا و صدا بوده هست.

به گفته وی، بررسی کیفیت سوخت در جایگاههای شهر تهران پروژه ای بود که شرکت کنترل کیفیت هوا با جدیت از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و با اعلام نتایج آن و همکاری رسانه ها زمینه تصویب مصوباتی شد که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

حسینی در ادامه به انجام تحقیقات گسترده در راستای دستیابی به راهکاری مناسب برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: در پژوهشهایی  که حاصل بررسیهای علمی راهکارهای مبارزه با آلودگی ناشی از موتور خودروهای دیزلی در دنیا بود به راهکار کنترلی استفاده از فیلتر دوده (DPF)  رسیدیم.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: برای بررسیهای عمیق تر با کارشناسان صاحب نظر از کشورهای سوئیس و آلمان نیز نشست‌های مفیدی برگزار شد و در نهایت طی تعاملات مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه نتایج این تحقیقات و پژوهشها، مصوبه هیئت دولت در زمینه الزام به نصب فیلترهای مذکور بر روی تمام خودروهای دیزلی وارداتی و نیز تولید داخل حاصل شد.

حسینی در انتها به نقش موثر و مهم رسانه ها اشاره کرد  و افزود: اطلاع رسانی مناسب و پیگیریهای دلسوزانه خبرنگاران در جایگاه نمایندگان افکار عمومی اثر خود را در به تصویب رسیدن مصوبات این جلسه هیئت  دولت به خوبی نشان داد.

 

https://zistonline.com/vdccsoqi.2bqio8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما