تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 23202
سازمان «گلوبال ویتنس» در گزارش جدید خود اعلام کرد که از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۳ میلادی ۹۰۸ فعال محیط زیست در جهان کشته شده‌اند.
مرگ حدود ۱۰۰۰ فعال محیط زیست در ۱۰ سال اخیر
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا این آمار نشان‌دهنده افزایش چشمگیر نرخ مرگ و میر فعالان محیط زیست طی چهار سال اخیر است. این گزارش درست در روزی منتشر شد که سازمان غیردولتی «survival International» در وب‌سایت خود، ویدئویی را به نمایش گذاشت که در آن یک فرد مسلح به سوی یک گروه از بومیان «گورانی» در برزیل آتش گشود. این بومیان به تازگی و مجددا در سرزمین‌هایی که طی دهه‌های پیشین از سوی گاوچران‌ها از آنها گرفته شده بود، اقامت کرده بودند.

 

بنابراین گزارش، حدود نیمی از این قتل‌ها طی دهه گذشته در بزریل رخ داده‌ که در مجموع شامل ۴۴۸ فقره می‌شوند. از مجموع ۹۰۸ تلفات، بیش از دو سوم یعنی ۶۶۱ نفر در منازعات بر سر زمین کشته شده‌اند.

 

«اولیور کورتنی»، دبیرکل «گلوبال ویتنس» می‌گوید: با این وجود وضعیت به سرعت در حال وخیم‌تر شدن است و افراد مسئول همیشه از زیربار مسئولیت فرار می‌کنند. امیدواریم که این یافته‌ها و گزارش فوق زنگ خطری باشد تا دولت‌ها و جوامع بین‌الملل به این معضل توجه بیشتری داشته باشند. با این حال به دلیل فقدان اطلاعات کافی و دقیق، آمار مربوط به صدها کشته بیشتر در کشورهایی نظیر اتیوپی، میانمار، ونزوئلا و زیمبابوه، در این گزارش گنجانده شده است اما بدون گنجاندن این کشورها نیز شمار فعالان محیط زیستی که کشته شده‌اند تقریبا نزدیک به تعداد خبرنگاران کشته شده در همین بازه زمانی است. در این بازه زمانی ۹۱۳ خبرنگار در جهان کشته شده‌اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از مونگابی، این گزارش تنها ۳۵ کشور را که در آنها خشونت‌هایی علیه فعالان محیط زیست صورت گرفته پوشش داده و بسیاری از کشورهای مهم دیگر در این زمینه از فهرست فوق جا مانده‌اند.

https://zistonline.com/vdcirrar.t1apu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما