تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 23235
آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران غرفه‌های تخصصی در حیطه‌های سلامت، مشاوره، خانواده، تربیت بدنی و فرهنگی ـ هنری را در جشنواره سلامت دانش‌آموزی برپا می‌کند.
برپایی غرفه‌های تخصصی در حاشیه جشنواره سلامت دانش‌آموزان استثنایی
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از فارس، آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران در نظر دارد غرفه‌های تخصصی در حیطه‌های سلامت، مشاوره، خانواده، تربیت بدنی و فرهنگی ـ هنری را در جشنواره سلامت دانش‌آموزی (با نگاه ویژه به دانش‌آموزان استثنایی) در روزهای اول تا هفتم اردیبشهت (صبح‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر و بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ الی۲۰) در برج میلاد بر پا کند.

واحد پیشگیری و بهداشت و توانبخشی دارای غرفه پایش رشد است که اندازه‌گیری قد و وزن و BMI دانش‌آموزان ۱۹-۵ ساله و چارت آن در برگه‌های مخصوص و ارائه راهنمایی‌های لازم در صورت BMI بالاتر و پایین‌تر از حد طبیعی را ارائه می‌دهد.

«غرفه اندازه گیری فشار خون و ارائه آموزش های لازم در زمینه ریسک فاکتورهای فشار خون و آمادگی پاسخگویی به مراجعه کنندگان»، «غرفه اندازه گیری قندخون و آمادگی پاسخگویی به سوالات مراجعه کنندگان»، «غرفه‌های معرفی غذای سالم» و « غرفه کارگاه سمعک، معرفی انواع سمعک‌ها و مشاوره در زمینه وسایل سمعک شنوایی و تربیت شنیداری و گفتاری» از دیگر غرفه‌های این واحد است.

 واحد مشاوره و مددکاری دارای «غرفه ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کودکان استثنایی (خانواده ژنیتیک، پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌ها»، «غرفه نمونه‌ای از اتاق‌های بازدرمانی در مدارس عادی و استثنایی جهت تشخیص و شناخت مشکلات کودکان و بازی‌های تخصصی جهت اصلاح رفتار آنان و آموزش مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های خودیاری و مهارت‌های زندگی در قالب بازی به کودکان» و «غرفه قصه گویی و قصه درمانی و نحوه استفاده از این تکنیک تخصصی در اصلاح رفتار کودکان و آموزش غیرمستقیم مهارت‌های جرأت ورزی، حل مسئله، مدیریت زمان، خودیاری و ... به کودکان با استفاده از این روش درمانی» است.

واحد تربیت بدنی شامل «غرفه معرفی و آموزش رشته‌های تخصصی گلبال – بوچیا- شودان - گویرانی»، «برگزاری کارگاه های تخصصی»، «اطلاع رسانی و شناخت بهتر ورزش تخصصی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پوستر ، بروشور و پاورپوینت» و «آموزش مستقیم رشته‌های ورزشی به بازدیدکنندگان از طریق نیروهای تخصصی تربیت بدنی» است. 

 

https://zistonline.com/vdcenw8w.jh8xxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما