تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 23315
دانشمندان بر این باورند تعدادی از سیارات که در حال تلوتلوخوردن هستند، شاید بیش از آنکه تصور می‌شود، مامن حیات بیگانه باشند.
سیارات مست، مأمن حیات بیگانه‌اند؟
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا سیاراتی که ابتدا در یک جهت و سپس در مسیر دیگری هستند، می‌توانند مکان‌های ایده‌آلی برای جست‌وجوی حیات بیگانه باشند.

 

تیم علمی ناسا مدعی است جهان‌های تلوتلوخورنده، سطوحشان را در معرض گرمای بیشتر ستارگان خود قرار می‌دهند.

 

شاون دوماگال-گولدمان، اخترزیست‌شناس ناسا، در این رابطه گفت: چنین سیاراتی از ستارگانشان به اندازه کافی دور هستند و این موضوع آن‌ها را منجمد می‌کند و بنابراین اهداف نامطلوبی برای تفحص هستند، اما واقعیت آن است که آن‌ها شاید برای حمایت از حیات مناسب باشند.

 

وی در ادامه گفت: این موضوع ایده ما درباره این که یک سیاره زیست‌پذیر چگونه به نظر می‌رسد و این که کجا می‌توان سیارات زیست‌پذیر را پیدا کرد، بسط می‌یابد.

 

مدارهای کج می‌توانند تعدادی از سیارات را وادار به تلوتلوخوردن بکند و اثر این موضوع ممکن است آب مایع را روی سیاره حفظ کند.

 

تیم علمی از دانشگاه واشنگتن، دانشگاه ایالتی وبر و ناسا سیاراتی را بررسی کردند که جرمشان به اندازه زمین است و حول ستاره‌ای خورشیدمانند می‌چرخند؛ آن‌ها همچنین دارای یک یا دو غول گازی عظیم هستند که در مجاورتشان مدارگردی می‌کنند. در تعدادی از موارد، کشش گرانشی این سیارات عظیم می‌تواند جهت چرخش سیاره با مدار کج را ظرف ده‌ها تا صدها هزار سال تغییر دهد و این موضوع در اصلاحات زمین‌شناسی به اندازه یک چشم بر هم زدن است.

 

در حالی که ممکن است تجربه‌کردن چنین عملی برای یک سیاره بعید به نظر برسد، دانشمندان پیش‌تر آرایشی از سیارات را شناسایی کرده‌اند که در آن، چنین موضوعی می‌تواند رخ دهد. آن‌ها این سیارات را حین مدارگردی در اطراف ستاره Upsilon Andromedae رصد کردند.

https://zistonline.com/vdcdks0x.yt0sf6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما