تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : 23321
روز جهانی زمین پاک هر ساله در تاریخ ۲۲ آوریل در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و امسال نیز این رویداد با موضوع جهانی «شهرهای سبز» برگزار خواهد شد.
«شهرهای سبز» در روز جهانی زمین پاک
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از ایسنا، هر سال در آستانه ۲۲ آوریل بیش از یک میلیارد نفر در ۱۹۰ کشور جهان در مراسم روز جهانی زمین پاک شرکت می‌کنند. شهروندان تمام شهرهای جهان از پکن و بروکسل گرفته تا مسکو، دهلی‌نو و سان فرانسیسکو به مناسبت این روز اقدام به کاشت درخت و تمیز کردن شهرهای خود می‌کنند.

برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در سال جاری میلادی (۲۰۱۴) نیز مانند سال‌های پیشین بر چالش‌های خاص زیست محیطی روز تمرکز می‌کنند. از آنجا که جمعیت‌ها در حال مهاجرت به سمت شهرها هستند و حقیقت چهره ناخوشایند تغییرات جوی بیش از پیش مشخص می‌شود لذا نیاز به ایجاد جوامع شهری پایدار بیش از گذشته اهمیت یافته است.

 روز جهانی زمین پاک امسال با موضوع «شهرهای سبز» برگزار می‌شود.

با سرمایه‌گذاری هوشمندانه در فن‌آوری‌های جدید، سیاست‌های کلی آینده‌نگرانه و تربیت شهروندان فعال و تحصیلکرده می‌توان در شهرها تغییر شکل اساسی داده و به سوی آینده‌ای پایدار پیش رفت.

در همین رابطه شبکه جهانی «ارث‌دی» به عنوان سازمان‌دهنده این رویداد جهانی ابزار و منابع مورد نیاز برای شرکت در این رویداد را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

https://zistonline.com/vdca6enu.49neu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما