تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : 25599
همزمان با سوم اردیبهشت سالروز تولد شیخ بهایی، هفته نکوداشت اصفهان با جشنواره ای متنوع در این شهر که میزبان چهره های ملی و بین المللی است، آغاز شد.
هفته نکوداشت اصفهان در راه بین المللی شدن
به گزارش زیست آنلاین از  ایرنا، رویدادهای گردشگری یکی از عوامل جذب گردشگران در سراسر دنیا به شمار می آید.

برگزاری یک رویداد در ابعاد جهانی باعث اعتباربخشی به مقصد گردشگری، توجه رسانه های داخلی و خارجی و سرازیر شدن سرمایه ها به یک محل خواهد شد.

امروز حتی به مسابقات مهم ورزشی نظیر جام جهانی فوتبال و مسابقات المپیک نیز بیش از جنبه های ورزشی به نقش آنها در جذب گردشگر و درآمد حاصل از آن توجه می شود و به این سبب کشورهای بسیاری تقاضای میزبانی این مسابقات را دارند.

اگرچه در ایران کمتر به این موضوع پرداخته شده است، اما می توان یکی از شهرهای موفق ایران در زمینه گردشگری رویدادها را کاشان دانست.

مراسم گلابگیری کاشان یکی از آیین هایی است که در سراسر دنیا شناخته شده و هر سال بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

به گفته ˈمهدی نریمانیˈ نایب رییس اتحادیه هتل داران استان اصفهان، تعداد زیادی از اتاق هتل های اصفهان برای حضور گردشگران در این مراسم رزرو شده است.

حال مسوولان اصفهان با بهره گیری از این الگوی موفق و با استفاده از ظرفیت بالقوه گردشگری این شهر سعی در خلق یک رویداد بین المللی با عنوان هفته نکوداشت اصفهان دارند.

پخت بزرگترین بریانی شهر، تئاتر و موسیقی، حجم سازی و تندیس سازی مشاهیر، نمایش اصفهان قدیم تا اصفهان جدید، بازی های بومی و محلی و ورزشهای باستانی از جمله جاذبه های این جشنواره است.

برنامه ریزیها به نحوی انجام شده است تا تمام ذائقه ها و رده های سنی امکان بهره وری از این جشنواره را داشته باشند.

مشاور عالی شهردار اصفهان در این باره گفت: امسال سعی شده است هفته نکوداشت اصفهان، پوسته کوچک شهری خود را بشکافد و فراتر از شهر اصفهان خود را به نمایش بگذارد.

ˈمهدی جمالی نژادˈ با اشاره به دعوت میهمانانی از کلانشهرهای کشور برای حضور در جشن های هفته نکوداشت اصفهان، افزود: ابعاد ملی و فراملی هفته نکوداشت اصفهان هرسال بیشتر از قبل تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از دیپلماسی فعال شهری برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه کمک خواهد گرفت، افزود: استفاده خلاقانه و کاربردی از روابط بین المللی با شهرهای کشورهای جهان در دستور کار قرار دارد.

جمالی نژاد، دعوت از شخصیت های مهم ملی کشورمان برای حضور در مراسم نکوداشت هفته اصفهان، رونمایی از اسناد خطی چندین هزار ساله در باغ موزه چهلستون با حضور چهره های سرشناس ملی، حضور مدیرکل سازمان یونسکو و دعوت از سفیران کشورهای خارجی حاضر در کشورمان در هفته فرهنگی اصفهان را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

مشاور عالی شهردار اصفهان، هفته نکوداشت شهر اصفهان را در واقع تمرینی برای آمادگی میزبانی این کلانشهر از بزرگترین رخداد فرهنگی جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی در ایران و به میزبانی اصفهان با عنوان ˈدومین مجمع عمومی، اولین اجلاس زنان و جشنواره بین المللی میراث معنوی کشورهای عضو سازمان ICCN ˈ عنوان کرد.

سوم اردیبهشت سالروز تولد بهاءالدین محمدعاملی مشهور به شیخ بهایی ˈروز معمارˈ و همچنینˈ روز اصفهانˈ نامگذاری شده است.

از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه هفته نکوداشت شهر اصفهان است.

بهاءالدین محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی(زاده هشتم اسفند ۹۲۵ خورشیدی در بعلبک و متوفای هشتم شهریور سال یکهزار خورشیدی در اصفهان)حکیم، فقیه،عارف، منجم، ریاضیدان، شاعر، ادیب، مورخ و دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری؛ در دانش های فلسفه، منطق، هیات و ریاضیات تبحر داشت.

حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در زمینه سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر و فیزیک بر جای مانده است.

به پاس خدمات وی به علم ستاره شناسی، یونسکو سال ۲۰۰۹ را به نام او سال «نجوم و شیخ بهایی» نامگذاری کرد.

https://zistonline.com/vdcjhie8.uqeihzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما