تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : 25605
مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات زایمان طبیعی هم برای متخصصان زنان و هم ماما افزایش می‌یابد و درآمد بیمارستانها از زایمان طبیعی مساوی سزارین و در مواردی بیش از آن می شود.
درآمد بیمارستانها از زایمان طبیعی بیش از سزارین می شود
به گزارش زیست آنلاین،به نقل از فارس ،سجاد رضوی افزود: هدف اصلی وزارت بهداشت در سیاستهای جدید خود تشویق مردم به افزایش موالید و داشتن فرزندان بیشتر است.

وی گفت: در این مسیر تعرفه خدمات زایمان طبیعی را هم برای پزشکان و هم برای ماماها افزایش دادیم و تعرفه خدمات زایمان طبیعی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر افزایش می‌یابد و تقریباً با تعرفه خدمات سزارین مساوی می شود و حتی در مواردی تعرفه زایمان طبیعی و درآمد آن برای بیمارستان بیشتر از سزارین می شود.

رضوی ادامه داد: همزمان با رایگان شدن خدمات زایمان طبیعی در بیمارستانهای دولتی و افزایش درآمد زایمان طبیعی برای بیمارستانها، کیفیت خدمات زایمان طبیعی از جمله خدمات زایمان بی درد ایجاد می شود و با برخورداری از اتاق و مراقبتهای پرستاری و مامایی مناسب، خدمات دوران بارداری در کشور متحول می شود.

وی گفت:‌ باید با آگاهی رسانی به مردم کاری کنیم که مردم با عوارض سزارین بیشتر آشنا شوند و اگر زنان بدانند که خدمات با کیفیت زایمان طبیعی را بدون درد و هزینه می‌توانند انجام دهند و سلامت مادر و جنین بیشتر تأمین می شود، به زایمان بیشتر و داشتن تعداد فرزندان بیشتر مشتاق می شوند.

وی ادامه داد: در ابلاغیه جدید وزارت بهداشت زنان باردار از چند ماه قبل از زایمان تحت مراقبت یک ماما قرار می‌گیرند و یک ماما خدمات دوران بارداری را در بیمارستان و حتی گاهی در خانه به مادر ارائه می‌کند.

 

https://zistonline.com/vdchm-ni.23nmvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما