تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 25660
پژوهش محققان دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد افرادی که دچار اختلال خواب با نشانه‌هایی نظیر "دو دو زدن چشم" و هم چنین انجام رویاهای خود در عالم واقعیت و در هنگام خواب هستند، در خطر بالایی برای ابتلا به پارکینسون و آلزایمر قرار دارند.
اختلالات خواب با بروز بیماری‌های مغزی مرتبط است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا به گفته محققان، اختلال حرکت سریع چشم در خواب (RBD) تنها یک علامت پیش فرض نیست، بلکه نشانه هشدارآمیز بحرانی برای اختلال عصبی است که می‌تواند منجر به بیماری‌های مغزی شود؛ در واقع، ۸۰ الی ۹۰ درصد مردم مبتلا به (RBD) نوعی بیماری مغزی را از خود بروز می‌دهند.

در اختلال (RBD)، بدن در حالت "حرکت سریع چشم (REM)" قرار داشته و در خواب عمیق به سر می‌برد ولی واکنش مغز در حالت بیداری است و باعث می‌شود تا بدن، رویاها را در حالت واقعی انجام دهد؛ این امر موجب آسیب رساندن به خود شخص یا هم خواب وی شود.

در بدن افرادی که از نظر مغزی سالم هستند، عضلات به طور موقتی فلج می‌شود تا از وقوع این حالت جلوگیری شود.

پژوهشگران با تاکید بر صحت نتایج به دست آمده، این یافته‌ها را بسیار مهم برشمرده‌اند چرا که (RBD) می‌تواند به عنوان نشانگر بالقوه‌ای برای بروز بیماری‌های مغزی در نظر گرفته شود و در نتیجه نیز می‌توان با استفاه از این نشانگر، بیماری‌ها را در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان کرد.

این پژوهش در مجله "Trends in Neuroscience" منتشر شده است.

انتهای پیام

https://zistonline.com/vdciuqar.t1awq2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما