تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب : 33378
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: بیشتر شهرهای مازندران، ساحلی هستند و در کنار دریا واقع شده‌اند، با این وجود از نظر دفع بهداشتی فاضلاب با مشکلات زیادی روبه رو هستند.
دفع نامناسب فاضلاب در شهرهای ساحلی
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا ذبیح الله ذاکری در آیین تودیع و معارفه مدیر امور آب و فاضلاب منطقه قائمشهر، میانگین میزان استفاده از مزایای طرح‌های فاضلاب در کشور را ۴۰ درصد دانست و افزود: این رقم در مازندران ۱۲ درصد است. میزان بهره‌مندی شهرهای مازندران از مزایای طرح‌های فاضلاب نسبت به نرم کشوری بسیار پایین‌تر است.

 

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران با اشاره به طرح فاضلاب در قائمشهر، اظهار کرد: در شهر قائمشهر ۶ کیلومتر لوله گذاری فاضلاب در کوچه‌های منشعب به خیابان‌های کشاورزی، شاهد، بصیرت و پشت بیمارستان ولیعصر(عج) در اندازه‌های ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی‌متر با اجرای ستونهای بتنی و پلی اتیلن انجام شده است. پیمانکار این پروژه در سه جبهه کاری مشغول فعالیت است که به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه، در آینده نزدیک پیمانکاری دیگر نیز در بخش دیگری از این پروژه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

وی، با اشاره به خرید زمین تصفیه خانه این شهر به مساحت ۷۴ هزار مترمربع گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۴۵ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

 

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران از دریافت موافقت اخذ وام از بانک توسعه اسلامی به مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو معادل ۶۰۰ میلیارد تومان برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های این شرکت خبر داد و افزود: به محض دریافت این وام، عملیات اجرایی پروژه های بخش آب و فاضلاب شهرهای قائمشهر، آمل، محمودآباد، تنکابن و رامسر تسریع می یابد.

 

ذاکری بر مدیریت مصرف آب آشامیدنی، تاکید و تصریح کرد: از مردم مازندران تقاضا می‌شود با ورود مسافر و افزایش دمای هوا مصرف آب آشامیدنی را مدیریت کرده و با صرفه جویی، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند تا همه شهروندان در ایام تابستان از نعمت آب شرب برخوردار باشند.

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم، احمدعلی رمضانپور به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب منطقه قائمشهر معرفی و از زحمات محمد الیاسی مدیر سابق آب و فاضلاب منطقه قائمشهر قدردانی شد.

https://zistonline.com/vdcdjs0s.yt0s56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما