تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 33438
جلسه هم اندیشی بین ارگانهای وزارت ارشاد، شورای شهر و شهرداری تهران درباره رسیدگی به وضعیت برج آزادی برگزار شد، تا درباره مجموعه فرهنگی تاریخی آن تصمیم گیری و پیشنهاد ثبت جهانی آن داده شود.
برج آزادی جهانی شود/ ترمینال از میدان می رود
به گزارش زیست آنلاین از  مهر، کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران برای پیگیری موضوع مرمت و نگهداری برج آزادی و محوطه پیرامونی آن از مدیران شهری و میراث فرهنگی و اعضای شورای شهر تهران و وزارت ارشاد پیش از ظهر روز سی ام تیر ماه دعوت کرد تا در محل این برج حضور پیدا کنند و درباره وضعیت آن در جلسه مشترکی به هم اندیشی برسند.
در این باره، احمد حکیمی پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران به خبرنگار مهر گفت: تفاهمنامه ای بین شهرداری و وزارت ارشاد برای رسیدگی به وضعیت برج آزادی امضا شده بود که ملاک عمل قرار گرفت همچنین قرار شده تا این موضوع اگر به بار مالی نیاز باشد، در شورای شهر مطرح شود.
وی افزود:  دبیر خانه شورای شهر این موضوع را دنبال می کند تا برج آزادی و مجموعه آن به عنوان نماد شهر تهران و محل برگزاری جشن های بزرگ ملی به نحو احسن مورد بهره برداری قرار گیرد و ارتباط مناسبی را با توریست های تهران برقرار کند.

حکیمی پور گفت: متاسفانه اکنون برج آزادی دچار ضعف هایی است، هم به لحاظ بهره برداری و هم به لحاظ پیوند با مردم. مشکلات دسترسی به آن و ترافیک نیز بخشی از این مسائل است. همچنین شهرداری اعلام آمادگی کرده تا ترمینال اتوبوس رانی آزادی را از محدوده میدان به نقطه دیگری از شهر انتقال دهد.

حکیمی پور ادامه داد: محور انقلاب – آزادی به عنوان محور ماندگار و تاریخی کشورمان نقش آفرین بوده است. ساماندهی این محور از اولویت های اصلی پهنه میدان و برج آزادی خواهد بود. همچنین در بخش تاسیسات و مرمت این برج شهرداری اعلام آمادگی کرد که به آن رسیدگی خواهد کرد ولی فقط بحث تعمیر و نگهداری از برج مشکلات این مجموعه نیست.

وی ادامه داد: طبق نظرسنجی هایی که از مردم شده بیشتر مردم برج آزادی را به عنوان نماد تهران می شناسند. ما به دنبال این هستیم که برج آزادی نیز در فهرست میراث جهانی ثبت شود چرا که اکنون فقط تهران دارای یک اثر جهانی است درحالی که برج آزادی نیز می تواند جهانی باشد. این موضوع را با دوستان در وزارت ارشاد مطرح کرده ایم، آنها نیز پیگیر ثبت جهانی آن خواهند بود و شورای شهر نیز به عنوان مرجع ایجاد هماهنگی این مسئله را دنبال می کن

https://zistonline.com/vdcaayne.49nee15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما