تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 33486
وقتی «لارن ارینگتون»، دانش‌آموز ۱۲ ساله ششم ابتدایی تصمیم گرفت مطالعه روی «خروس‌ماهی‌»ها را به عنوان موضوع مسابقه علمی انتخاب کند، هرگز تصور نمی‌کرد دست به اکتشافی بزند که طرفداران حیات‌وحش را شگفت‌زده کند.
کشف نوجوان ۱۲ ساله‌، طرفداران حیات‌وحش را شگفت‌زده کرد
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا این دختر نوجوان از گذشته علاقه فراوانی به خروس‌ماهی‌ها که یک جانور مهاجم با باله‌های بلند و تیز و زهرآلود محسوب می‌شود، داشته است. پدر او نیز دکترای مطالعات اکولوژی ماهیان را دارد.

 

لارن در این تحقیق علمی قصد داشت ببینید که این ماهی تا چه مدت می‌تواند در آب غیرشور دوام بیاورد. پدر لارن معتقد بود خروس‌ماهی‌ها نمی‌توانند در آبی که نمک آن کمتر از ۱۲ بخش در ۱۰۰۰ لیتر باشد زنده بمانند. این میزان شوری یک سوم شوری آب اقیانوس‌ها است.

 

لارن تصمیم گرفت میزان شوری آب را از این هم کمتر کرده و به آرامی به شش بخش در ۱۰۰۰ لیتر کاهش داد. در کمال تعجب ماهی در این میزان شوری آب دوام آورد. با این حال لارن از ترس اینکه ماهی‌های مورد آزمایش خود را از بین ببرد میزان شوری آب را بیش از این کاهش نداد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از هفته‌نامه «ویک»، این کشف لارن باعث شده طرفداران حیات‌وحش دریابند که خروس‌ماهی‌ها قادرند در آب‌های بیشتری که تا پیش از این تصور می‌شد، زندگی کنند.

 

«کریگ لیمن»، استاد اکولوژی در دانشگاه کارولینای شمالی از یافته‌های لارن استفاده کرده و با توسعه آن دست به مطالعات بیشتری زد. وی گفت: مطمئنا به لارن برای این کشف نشان افتخار داده می‌شود.

https://zistonline.com/vdcd9o0s.yt0sj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما