تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 33489
فرماندار مریوان گفت: روستاهای حاشیه‌ی دریاچه‌ی زریبار از مناطق ویژه‌ی مریوان در گردشگری هستند و باید مسئولان به این بخش از شهرستان نگاهی ویژه‌ای داشته باشند.
روستاهای حاشیه دریاچه زریبار مناطق ویژه گردشگری
به گزارش زیست آنلاین از ایسنا «محمد فلاحی» ، با اشاره به تلاش دولت برای بهسازی راه‌های روستایی در شهرستان مریوان اظهار کرد: آسفالت راه روستایی نچی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات محل تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای انجام شده و هم‌اکنون فعالیت آسفالت راه روستای بیلو مریوان هم آغاز شده است.

 

وی افزود: با آسفالت راه روستای بیلو که یکی از مکان‌های گردشگری و زیبای مریوان است بیش از ۱۱۴ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴۷۲ نفر از نعمت آسفالت راه روستایی برخوردار می‌شوند.

 

فرماندار مریوان با بیان اینکه کل اعتبارات اختصاص داده شده به آسفالت راه روستای بیلو ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: روستاهای حاشیه‌ی دریاچه‌ی زریبار از مناطق ویژه‌ی مریوان در گردشگری هستند و باید مسئولان به این بخش از شهرستان نگاهی ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی یادآور شد: از کل اعتبارات اختصاص داده شده به بهسازی راه‌های روستایی شهرستان مریوان مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان برای اتمام آسفالت راه روستایی سیف به انجیران هم اختصاص می‌یابد.

 

فلاحی افزود: آسفالت راه‌های روستایی به غیر از اینکه خدمتی شایان به روستانشینان است سبب تسهیل اقدامات کمک‌رسانی به این مناطق نیز می‌شود و امکان رسیدگی بهتر و بیشتر نیروهای خدمت‌رسان در هنگام وقوع مشکلات را فراهم می‌کند.

 

وی مهاجرت معکوس را از مزایای خدمت‌رسانی به روستاها دانست و گفت: با اجرای پروژه‌های عمرانی و کمک به روستانشینان برای رونق بخشیدن به کشاورزی، می‌توان به معیشت ساکنان این نقاط کمک کرد.

 

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: به محض تأمین اعتبارات لازم در ادامه‌ی آسفالت‌سازی راه‌های روستایی شهرستان مریوان جاده‌ی روستاهای دیگر مریوان بترتیب اولویت و اهمیت این مناطق آسفالت می‌شود.

 

وی یادآور شد: هم‌اکنون بیش از ۵۲۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن آسفالت و بقیه‌ی آن نیز نیازمند امکانات روبنایی و زیرساختی است.

https://zistonline.com/vdcgyt9w.ak9w74prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما