تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 33494
پارس جنوبی قطب صنعتی کشور است که توسعه فضای سبز در این مناطقه به دلیل وضعیت خاص آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در این زمینه از گونه های مناسب گیاهی منطقه استفاده شود.
توسعه فضای سبز در پارس جنوبی ضروری است
به گزارش زیست آنلاین از مهر، منطقه ویژه پارس جنوبی به عنوان یکی از مهمترین مناطق صنعتی و اقتصادی کشور است و در زمینه تامین انرژی کشور نیز نقش به‌سزایی دارد و بیش از ۷۰ درصد گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید همه مردم و مسئولان قرار داشته است،‌توسعه فضای سبز در ماطق صنعتی بوده است که البته گام‌های مهمی در این منطقه در این زمینه برداشته شده است و لازم اس باز هم شاهد توسعه فضای سبز در این منطقه باشیم.

پارس جنوبی دارای شرایط خاص آب و هوایی و اقلیمی است و کاشت هر گونه گیاهی و درختی در این منطقه ممکن است که نتواند مناسب باشد و باید کار کارشناسی لازم پیش از کاشت گونه‌های گیاهی انجام شود.

تعامل و همراهی سازمان ها وشرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه فضای سبز در این منطقه داشته باشد که مدیر منطقه ویژه پارس آمادگی خود را برای گونه همکاری در این زمینه اعلام کرده است.



فضای سبز در پارس جنوبی توسعه بیشتری یابد

مجری طرح ملی توسعه پارک‌های جنگلی و درختکاری حاشیه جاده‌های کشور چهارشنبه‌شب در نشست با مسئولان پارس جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر در منطقه ویژه پارس جنوبی شاهد وضعیت مطلوبی در زمینه فضای سبز هستیم و امیدواریم شاهد توسعه آن باشیم.

علیرضا هدایتی اضافه کرد: از مهمترین عوامل حفظ و توسعه فضای سبز در هر منطقه می‌توانیم به مشارکت مردم در برنامه های درختکاری و همچنین حفاظت از آن اشاره کنیم که گام های مهمی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی در ادامه به نقش بسیار توجه به فضای سبز در زندگی بشر در کره خاکی اشاره کرد و ادامه داد: باید فضای سبز را در محیط پیرامون زندگی انسان توسعه دهیم چرا که تغییرات آب و هوایی اثرات خود را در این زمینه خواهند گذاشت.

مجری طرح ملی توسعه پارک‌های جنگلی و درختکاری حاشیه جاده‌های کشور از اجرای طرح‌های مختلف به منظور توسعه فضای سبز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: توسعه جنگل‌ها و پارک‌های جنگلی با توافق و تفاهم بنیاد شهید و منابع طبیعی یکی از این برنامه‌ها است.

وی همچنین از اجرای طرح کاشت یک اصله درخت به ازای تولد هر نوزاد با همکاری سازمان ثبت احوال کشور خبر داد و گفت: استفاده از حریم خاص امامزاده‌ها برای توسعه فضای سبز کشور نیز از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.

هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: استان بوشهر ۳۳۳ کیلومتر درختکاری در حاشیه جاده‌ها داشته است که از این نظر در سطح کشور استانی پیشتاز است.

توسعه فضای سبز نیازمند فرهنگ‌سازی است/ فضای سبز عسلویه توسعه یابد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز با تاکید برلزوم توسعه فضای سبز اظهار داشت: همکاری و تعامل بسیار خوبی بین اداره کل منابع طبیعی استان بوشهر و همچنین شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر وجود دارد.

هوشنگ شریفی تصریح کرد: اقدامات ارزشمندی در راستای توجه به محیط زیست از سوی سازمان منطقه ویژه پارس صورت گرفته است که این اقدامات شایسته تقدیر است و باید شاهد ادامه این روند باشیم.



وی خواستار همکاری همگانی برای توسعه فضای سبز در استان بوشهر شد و تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان مهمترین میراث بشر برای نسل آیندگان بر همه مردم ضروری است و هر فرد باید سهم خود را در این زمینه انجام دهد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای توسعه فضای سبز و درخت‌کاری و حفاظت و حراست از این فضاها تاکید کرد و افزود: فضای سبز منطقه پارس جنوبی در شرایط خوبی قرار دارد.

کشت گونه‌های خاص گیاهی فضای سبز منطقه بیش از پیش توسعه یابد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس نیز به نقش بسیار مهم فضای سبز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پارس جنوبی نقش بسیار مهمی در اقتصاد و انرژی کشور دارد و توسعه فضای سبز در این منطقه را نیز در دستور کار داریم و برنامه‌های مناسبی در این زمینه اجرا خواهد شد.

مهدی یوسفی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای توسعه فضای سبز مناطق سه گانه پارس، بیان داشت: توسعه فضای سبز در این مناطق با تعامل سازمان منطقه ویژه پارس و اداره منابع طبیعی استان بوشهر اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه ویژه پارس در توسعه فضای سبز از مناطق و سازمان های پیشرو است، تاکید کرد: برای اجرای طرح‌های مختلف فضای سبز در این منطقه سرمایه‌گذاری بسیار زیادی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به شرایط آب و هوایی خاص منطقه پارس جنوبی، اظهار داشت: پدیده باد های موسمی گرم و خشک که نیمی از سال در این منطقه حضور دارد، شرایط خاصی را برای فضای سبز این منطقه ایجاد دشه است که باید کشت گونه‌های خاص گیاهی فضای سبز منطقه بیش از پیش توسعه یابد.

وی بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای فرهنگ سازی در زمینه توسعه فضای سبز تاکید کرد و ادامه داد: در منطقه توسط سازمان منطقه ویژه پارس تاکنون ۵۵۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده است.

https://zistonline.com/vdcc00q1.2bq1o8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما