تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : 34532
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران، سیلابی شدن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی طی ۲۴ ساعت آینده در ۱۰ استان کشور خبر داد.
بارش باران و سیلاب در ۱۰ استان کشور طی ۲۴ ساعت آینده
به گزارش زیست آنلاین از مهر با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه ھای پیش یابی ھواشناسی طی  ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه ھای مرکزی و جنوبی زاگرس ابرناکی، رگبار موقتی باران گاھی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، این وضعیت روزھای دوشنبه و سه شنبه نیز علاوه بر مناطق ذکر شده در دامنه ھای مرکزی البرز و برخی مناطق مرکزی کشور نیز رخ خواھد داد. که شدت بارش ھا درروز ھای یک شنبه و دوشنبه دراستان ھای واقع در دامنه ھای مرکزی وجنوبی زاگرس خواھد بود.

وظیفه اظهار داشت: امشب  در برخی مناطق استان ھرمزگان و روزھای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر آن در جنوب استان کرمان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواھد بود و طی سه روز آینده در سواحل دریای خزر دمای ھوا بطور نسبی افزایش می یابد.

وی افزود: رشد ابر همراه با رگبار موقت باران گاهی با رعد وبرق و وزش  باد، بعد از ظهر امروز تا اوایل شب دردامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی دراستان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس،خوزستان، همدان، لرستان، زنجان و مرکزی، هرمزگان و اصفهان پیش بینی می شود.

وظیفه یاد آور شد: از این رو احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی و مسیلها در این نواحی وجود دارد و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با توجه به تقویت سامانه جنب حاره ای در کشور طی سه روز آینده دمای بیشینه هوا در استانهای نیمه شمالی کشور ۲ تا ۴ درجه و در استان های اردبیل، گیلان،مازندران وگلستان با کاهش رطوبت جو و وزش باد گرم، از ۴ تا ۶ درجه افزایش خواهد یافت. از اینرو توصیه می شود بویژه در استانهای ساحلی خزر اقدامات پیشگیرانه در مورد پیامد های این وضعیت به عمل آید.

به گفته وی، فردا آسمان تهران نیمه ابری گاھی همراه با  وزش باد و دربعدازظھر بارش پراکنده یا رعدوبرق است بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه افزایش نسبت به امروز به ترتیب معادل ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
 

https://zistonline.com/vdcgxn9w.ak9tw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما