تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 34536
دبیر کل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست از حضور ۱۵ پارلمان در این نشست در ایران خبر داد و گفت: در این نشست پیامدهای جنگ های اخیر در سوریه فلسطین عراق و افغانستان بر سلامت مردم و محیط زیست کشورها بررسی خواهد شد.
بررسی پیامد جنگهای منطقه بر محیط زیست
به گزارش زیست آنلاین از مهر، در حاشیه جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا تابش دبیر کل هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان کشورهای حوزه آسیا - اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه در نشست خبری گزارشی از این مجمع ارائه داد.

وی گفت: شنبه هفته آینده این نشست به مدت سه روز در تهران برگزار می شود، شانزدهمین دوره این اجلاس در نپال برگزار شد که بنده با حکم آقای لاریجانی در آن اجلاس شرکت کردم.

تابش در خصوص اهمیت این کنفرانس افزود: کنفرانس هایی که تا امروز در کشور برگزار شد بیشتر ماهیت سیاسی و تقنینی داشته است و این اولین کنفرانسی است که با ماهیت علمی در کشور برگزار می شود.

نماینده مردم اردکان ادامه داد: هیات های پارلمانی از کشورهای مالزی کره جنوبی فیلیپین اندونزی هند چین تایلند مغولستان نپال مازدی جزایر سلیمان و سریلانکا در این نشست حضور خواهند یافت علاوه بر این نمایندگانی از صندوق جمعیت ملل متحد و چند سازمان بین المللی پارلمانی مرتبط با محیط زیست از کشورهای فرانسه و انگلستان نیز در این اجلاس حضور می یابند.

تابش همچنین از تشکیل کمیته علمی و محتوایی برای تدوین پیش نویس بیانه های پایانی این نشست و دستور کار نشست خبر داد و گفت: این کمیته مرکب از متخصصان محیط زیست  و کارشناسانی از وزارت خارجه نفت جهاد کشاورزی صنعت و سازمان محیط زیست است.

وی ادامه داد: هفته گذشته در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی این نشست کلید زده شد.

دبیر کل هفدهمین مجمع عمومی محیط زیست و توسعه گفت: در این نشست در مورد همگرایی منطقه ای برای حفاظت از محیط زیست جلب توجه پارلمان ها نسبت به توجه قوانین در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست، بررسی پیامدهای جنگ در فلسطین سوریه عراق افغانستان بر سلامت مردم و محیط زیست خواهد بود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این بحران های منطقه ای و جهانی مانند بحران آب انرژی تغییرات آب و هوایی تخریب جنگل ها و گرد و غبار در کشورهای منطقه در این اجلاس بررسی می شود.

تابش تاکید کرد: در این اجلاس نسبت به آپارتاید علمی و ممانعت از دسترسی دانشمندان غیر غربی به مطالعات علمی اعتراض خواهد شد و در لزوم ایجاد وفاق میان کشورهایی که جغرافیای مشترک دارند تاکید می شود.

وی در پایان گفت: این کنفرانس به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شروع به کار می کند و از ۴۶ عضو این اجلاس تاکنون ۱۵ پارلمان برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند که احتمال افزایش می یابد که البته با وزارت خارجه هم هماهنگی شده که سفرای کشورهای عضو در اجلاس حضور یابند.

https://zistonline.com/vdcaimne.49nye15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما