تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۶
کد مطلب : 34553
محققان با دستکاری ژن میوه ها موفق به تولید میوه های متفاوتی شده اند که نه تنها دارای خواص متفاوتی نسبت به میوه های معمولی هستند بلکه مدت نگهداری آنها نیز افزایش یافته است.
سیب‌های ایتالیایی هرگز سیاه نمی‌شوند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، محققان ایتالیایی با دستکاری ژن های میوه موفق به تغییر مواد تشکیل دهنده و همینطور کیفیت میوه ها شده اند که می تواند مسیر جدیدی را پیش روی آنها قرار دهد زیرا پیش از این محققان به دنبال تزریق مایعات یا ژن های خارجی به میوه ها بودند تا بتوانند کیفیت یا مواد تشکیل دهنده میوه ها را تغییر دهند. اما با گسترش تحقیقات به راه حلی مبنی بر دستکاری ژنتیکی میوه ها دست یافتند.

این روش به نسبت تزریق ژن ها به صورت خارجی در میوه ها کاملا طبیعی است و طعم میوه جدید تفاوتی با میوه های معمولی ندارد. دستکاری ژنتیکی میوه ها Genetically Modified Organism به محققان اجازه می دهد تا موز را با طعمی سرشار از ویتامین A میل کرده یا سیبی تولید کنند که در اثر برش یا نصف شدن قهوه ای نشود!

محققان ایتالیایی اعلام کرده اند:"ما به دنبال استفاده از فناوری بیوتکنولوژی در بخش های مختلف زندگی هستیم. استفاده از ژن های خارجی یا تزریق ژن های متفاوت به میوه ها تنها یکی از بخش های تحقیقات ما را شامل می شود."

بسیاری از مردم این کره خاکی قدرت مالی مناسبی برای خرید چندین میوه را نداشته و محققان به دنبال این راه حل هستند تا بتوانند ویتامین ها و همینطور موادمعدنی مورد نیاز روزانه بدن را با تغییرات ژنتیکی و با میل یک میوه فراهم کنند.

https://zistonline.com/vdcjtiet.uqexizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما