تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 34597
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش سلامت و تأمین‌اجتماعی طی یک سال اخیر هر روز عملکردی بهتر از دیروز داشته است، گفت: به ویژه در سازمان تأمین‌اجتماعی که یک سازمان بسیار بزرگ است سالم سازی، اصلاحات ساختاری و رفتاری و منابع انسانی کارآمد در هر دو بخش بیمه‌ای و درمانی انجام شده است.
آغاز توزیع کارت سلامت الکترونیک در آینده نزدیک
به گزارش زیست آنلاین به نقل از  ایسنا، دکتر علی ربیعی که در برنامه اقتصادی پایش در شبکه یک سیما سخن می‌گفت، افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان در بخش بیمه‌ای تأمین‌اجتماعی هر ماه هزینه می‌کنیم که نیمی از آن در بخش سلامت و بقیه نیز خدمات مستقیمی است که به مردم ارائه می‌کنیم.

 

ربیعی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرها حدود ۹۰ درصد جمعیت جزو بیمه شدگان تأمین‌اجتماعی هستند.

 

وی عنوان کرد: بخش اعظمی از بیمه سلامت بر عهده بیمه‌ها است که امیدواریم تا با اصلاح ساختار و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم بتوانیم بهتر در خدمت این طرح باشیم. در بخش‌های درمان مستقیم بیمه تأمین‌اجتماعی روز به روز فعالیت‌های ما خیلی بهتر می‌شود. از تمامی مسئولان این وزارت‌خانه تقاضا کردیم که بیمارستان‌های میلاد را در کشور افزایش دهیم چرا که میلاد نماد تأمین‌اجتماعی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در هفته دولت کار الکترونیکی کردن پرونده سلامت را شروع کرده و در آینده نزدیک توزیع کارت سلامت الکترونیک که از قبل برنامه‌ریزی شده را آغاز می‌کنیم.

 

وی اذعان کرد: در شرکت‌های سرمایه‌گذاری ما واحدهای بسیاری واگذار شده و خوشبختانه با مدیریت خوبی که در تأمین‌اجتماعی شده امروز آنچه که تحویل گرفتیم حداقل ۲۵ درصد افزایش سرمایه بدون دریافت بدهی از دولت را داشتیم.

 

اصلاح قوانینی که مانع تولید هستند 

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه روابط کار در کشور ما سه جانبه گرایی مطرح بوده اما در دوره اخیر به طور عمیقی به بحث سه جانبه گرایی می پردازیم و حتی قرار است نظارت کارگر و کارفرما در همه ارکان وزارت از جمله تأمین‌اجتماعی را افزایش دهیم.

 

 

صندوقها تا چند سال آینده با بحران عظیم مواجه می‌شوند 

 

ربیعی افزود: طبق اصول بیمه‌ای در بخش تأمین‌اجتماعی ۳۶ نفر باید حق بیمه پرداخت کنند و یک نفر حق بیمه دریافت کند ولی این رقم در ایران به زیر شش نفر کاهش یافته و دلیلش این است که چون در رکود اشتغال ایجاد نکردیم و در این شرایط تعداد افرادی که بیمه پرداخت می کنند افزایش پیدا نمی‌کند. متاسفانه سن بازنشستگی را مدام با قوانین حمایتی کاهش می‌دهیم اما فرانسه سن بازنشستگی را افزایش داده است.

 

وی بیان کرد: قوانین حمایتی که اتخاذ می‌شود بدهی دولت را افزایش می‌دهد و این گونه تصمیم گیریها در مجاری قانونی انجام می‌شود. وضعیت صندوقها به نحوی است که در سالهای آینده حتما با بحران عظیم مواجه خواهد شد.

 

 

بودجه ۴۶ هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی 

 

وی عنوان کرد: امسال بودجه تأمین‌اجتماعی ۴۶ هزار میلیارد تومان است که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در بخش سلامت هزینه می‌شود. تنها چیزی که ما را سرپا نگه داشته پولهای جاری است و گرنه سرمایه آن قدر کافی نیست.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در مورد صندوقها نیاز به تصمیم گیری جدی داریم. ما باید به یک جمع بندی برسیم، قوانین حمایتی را قطع کرده، روش تسویه بدهی‌ها مشخص شده و نوع حضور صندوق‌ها در بازار را نیز مشخص کنیم.

 

 

سود پنج هزار میلیارد تومانی شستا در سال جاری 

 

وی گفت: گاهی اوقات خیلی خسته می‌شوم ولی وقتی که یک درصد از رنج و فقر مردم کم شده و به دارایی کارگران اضافه می‌شود خیلی خوشحال می شوم. امسال شستا پنج هزار میلیارد تومان سود واقعی را ارائه داد و حدود هفت هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام در بازار بورس کسب کرد.

 

ربیعی ادامه داد: برخی افراد در شش هیات مدیره عضو است و در عین حال شغل دولتی هم دارد و واقعا از این افراد در هیات مدیره زیاد بود ولی اکنون حضور هر فرد را در بیش از یک هیات مدیره ممنوع اعلام کردیم فقط در شرایط اضطرار که فرد بخواهد در بیش از یک هیات مدیره بیاید باید هیات مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی تایید کند.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: دکتر نوربخش می‌توانست بر اساس سطح حقوق و با توجه به تخصصی که داشت بیشتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه بگیرد ولی به شش میلیون تومان رضایت داد.

 

وی در پاسخ به سوالات کارگران گفت: ما کارهای زیادی برای انجام داریم و یک مسیر طولانی و سخت نیز پیش روی ما است. در مجموع درآمد بخش کارگری مردم زیاد و قابل قبول نیست اما این مسئله به رونق اقتصادی مردم بر می گردد. رشد منفی اقتصادی که داشتیم نتوانستیم ایجاد اشتغال کنیم.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان تأمین‌اجتماعی در بحث بیمه بیکاری هزینه کرد و نسبت به چیزی که دریافت می کند عقب تر است. سامان دادن مسائل کارگری واقعا حرف حقی است بنابراین در وزارت خانه یک کمیته سه جانبه با حضور معاونت روابط کار، معاونت تأمین‌اجتماعی و رفاه و معاونت فنی و حرفه ای تشکیل دادیم و در حال پیشبرد فعالیت ها در این زمینه هستیم.

 

 

افزایش ۴۰۰ هزار نفری بیمه شده‌ها از زمان شروع به کار دولت 

 

ربیعی در پاسخ به این سوال که چرا در یک سال گذشته دولت تدبیر و امید تعداد بیکاران افزایش پیدا کرده است، گفت: تقریبا بنا بود ظرف یک سالی که در برنامه بود به یک درصد مشخصی از رشد برسیم اما متاسفانه ۵۶ درصد کسری داشتیم. یک تاخیر در ورود به بازار کار طی چند سال اخیر داشتیم. عرضه بازار کار مثل قلکی است و در هر دقیقه چند نفر وارد بازار کار می شوند و تعطیل نیست. در عرضه کار باید ساختارها اصلاح شود.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ۲۲ میلیون فرصت شغلی در سال ۹۲ وجود داشت که باید در سال ۱۴۰۴ به ۳۵ میلیون فرصت شغلی دست پیدا کنیم. منهای نفت نرخ رشد منفی ما حدود یک درصد بود. از زمان شروع کار دولت تعداد ۴۰۰ هزار نفر به بیمه شده ها افزوده شد.

https://zistonline.com/vdchqmnx.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما