تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 34670
رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه هم‌اکنون در منطقه کرخه به عنوان زیستگاه گونه جانوری گوزن زرد ایرانی تله‌های مگس‌گیر به کار گرفته شده است، گفت: امسال نیز در این منطقه آفت مگس‌خون‌خوار دیده شده است.
امسال ‌هم مگس‌های خون‌خوار در زیستگاه گوزن زرد ایرانی دیده شده است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از فارس سیامک مسعودی درباره شرایط فعلی گوزن‌های زرد ایرانی در مواجهه به آفت مگس میاز اظهار داشت: برای پیشگیری از طغیان و هجوم دوباره مگس‌های خون‌خوار(مگس میاز) در زیستگاه گوزن‌ زرد ایرانی هم‌اکنون اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که در حال انجام است.

رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان محیط زیست در ادامه ساخت قرنطینه‌‌های ویژه و همچنین به کارگیری تله‌های مگس‌گیر در سایت کرخه را از جمله زیرساخت‌هایی عنوان کرد که هم‌اکنون در زیستگاه‌ اصلی این گونه جانوری برای جلوگیری از هجوم آفت ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به طرح پایش مگس‌های خون‌خوار در زیستگاه‌ها و سایت‌های گوزن‌ زرد ایرانی، گفت: ایجاد حوضچه‌های گلی و همچنین ساخت استخر برای استفاده بیشتر از آب در زیستگاه گونه جانوری گوزن زرد ایرانی از دیگر اقدامات بوده که با همکاری مسئولان در استان خوزستان انجام شده است.

رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش با اشاره به بررسی عوامل مستعد برای جلوگیری از هجوم دوباره آفت مگس میاز در زیستگاه گوزن زرد ایرانی، ابراز داشت: افزایش همکاری دام‌پزشکان در تمامی سایت‌ها به دنبال تعامل اداره کل دام‌پزشکی استان خوزستان ضرورتی است که هم‌اکنون این امر تحقق یافته است.

مسعودی درباره اینکه آیا باز هم امکان طغیان آفت مگس‌های خون‌خوار در زیستگاه این گونه‌جانوری وجود دارد، بیان داشت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از هجوم دوباره مگس‌های میاز در این منطقه صورت گرفته است؛ البته این در حالی است که امسال نیز مگس میاز در زیستگاه گوزن زرد مشاهده شده است.

وی گفت: در سایت کرخه مگس میاز در تله‌های مگس گیر دیده شده و از آ‌ن‌ها نمونه برداری شده است که این نمونه‌ها در دست بررسی است.

رئیس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان محیط زیست اظهار داشت: این طرح در سایت کرخه به صورت پایلوت انجام شده است که در صدد هستیم در سایر سایت‌ها این طرح را اجرایی کنیم.

مسعودی خاطرنشان کرد: بدون شک پیش‌بینی مباحثی در حیات وحش از جمله بیماری‌ها و طغیان آفات سخت و در مواقعی غیرممکن است.

 

https://zistonline.com/vdcjymet.uqexazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما