کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوق تخصص غدد:

درمان دیابت با جراحی امکانپذیر نیست

5 شهريور 1393 ساعت 10:09

‌یک فوق تخصص غدد با بیان اینکه جراحی دیابت ۱۵ سال است که در کشور انجام می شود، گفت: این جراحی تنها در زمینه کنترل دیابت در افراد بسیار چاق تجویز می شود.


به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر کارون شاه ابراهیمی اظهار کرد: عمل جراحی تنها در دیابتی های بسیار چاق کاربرد داشته، زیرا با کاهش وزن این افراد پس از عمل جراحی، مقاومت به انسولین نیز کمتر شده و در پی آن کنترل قند راحت تر صورت می گیرد.

 

وی عنوان کرد: در این عمل بخشی از روده بریده و به مجاری پایین تر وصل می شود تا از این طریق غذا به جای جذب بیشتر دفع شود.

 

وی خاطر نشان کرد: انجام این عمل در افرادی که دیابت خفیف دارند در مواردی نیز می تواند موجب بهبودی بیماری آنها شود، اما این عمل در همه دیابتی ها قابل انجام نیست و جنبه درمانی هم ندارد و فقط به کنترل بیماری کمک می کند.

 

این فوق تخصص غدد با اشاره به سابقه ۱۵ ساله این عمل در ایران عنوان کرد: این نوع عمل جراحی از مدتها پیش در کشور و در استان نیز انجام می شده، اما تبلیغاتی در خصوص آن صورت نگرفته است.

 

وی هزینه این نوع عمل در ایران را نسبت به سایر کشورها پایین تر عنوان کرد و افزود: متاسفانه برخی افراد با فریب تبلیغات ماهواره ای که کذب است، به کشورهای دیگر سفر کرده و هزینه ای چند برابری را پرداخت کرده و بدون نتیجه بازمی گردند.

 

وی راهکار کنترل دیابت در مرحله نخست را استفاده از قرص های خوراکی و در مراحل شدیدتر تزریق انسولین عنوان و اظهار کرد: در کنار این دو کار دیابتی های باید تحت نظر پزشک رژیم غذایی مناسب داشته و از خوردن برخی مواد اجتناب کنند.


کد مطلب: 34983

آدرس مطلب :
https://www.zistonline.com/news/34983/درمان-دیابت-جراحی-امکانپذیر-نیست

زیست آنلاین
  https://www.zistonline.com