تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 35007
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تاسیس پژوهشکده آموزش و پژوهش این سازمان به پژوهش‌های تخصصی و کاربردی کمک خواهد کرد.
برخورداری محیط‌بانان از پشتوانه‌های علمی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا معصومه ابتکار شامگاه سه شنبه در جمع کارکنان اداره‌ کل محیط زیست کرمان اظهارکرد: با وجود استاندار سخت‌کوش و با درایت استان کرمان امید به توسعه پایدار و پیشرفت در این خطه بارور شده است.

 

وی افزود: در دولت تدبیر و امید استفاده از نیروهای کارآمد و حکیم در جهت خدمات رسانی به مردم و توسعه و آبادانی کشور و همچنین بهبود شرایط از اولویت‌های کاری است.

 

ابتکار با اشاره به اینکه بخش مهمی از وظایف حکمرانی بر عهده دولت است، تصریح کرد: بازگشت قومی‌گرایی و توجه به مسایل کشور با نگاه علمی موجب انتخاب دکتر روحانی توسط مردم شد، ضمن اینکه همدلی همگانی در کنار کمک بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد باید به پیشرفت کشور کمک کند.

 

مشاور رییس جمهور در ادامه بیان کرد: لازمه توانمندسازی سازمان حفاظت از محیط زیست حرکت به سمت دانایی محور شدن و آموزش است.

 

ابتکار همچنین تاکید کرد: کمبود اعتبارات و نیازهای ساختاری و تشکیلاتی، آسیب‌پذیری ما را بالا برده است. از این رو توانمندسازی سازمان حفاظت محیط زیست در دستور کار من در این دولت می‌باشد؛ چراکه این سازمان با شرایط کنونی نمی‌تواند جوابگوی انتظارات باشد.

 

 

تبدیل وضعیت ۴۵۰ نفر از محیط‌ بانان قراردادی 

 

رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده ۴۵۰ نفر از محیط‌ بانان قراردادی از طریق آزمون تبدیل وضعیت شده‌اند، ضمن اینکه دوره‌های آموزشی محیط بانان با یک تغییر و رویکرد جدید ارائه خواهد شد.

ابتکار گفت: نظام درجه‌بندی و نشان محیط بانان که تعطیل شده بود بار دیگر فعالیت خود را آغاز کرده و بیشتر استان‌ها نیز در این راستا اقدام کرده‌اند.

 

وی یادآوری کرد: در روز محیط بان و همزمان با سالروز تولد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از مقام محیط بانان تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

مشاور رییس جمهور افزود: در حوزه آموزش و پژوهش در سازمان حفاظت محیط زیست، تاسیس پژوهشکده از آخرین اقدامات دکتر فرجی‌دانا بود که مجوز راه‌اندازی آن اخذ شده است و این امر به پژوهش‌های تخصصی و کاربردی کمک خواهد کرد.

 

ابتکار اظهار کرد: به علاوه در بحث پایش نیز اقدامات بسیار خوبی در بخش‌های RS و GIS انجام شده همچنین سعی می‌شود تا نخبگان را شناسایی کنیم تا در زمینه علمی سازمانی مقتدر داشته باشیم.

وی گفت: انتظار داریم که سازمان حفاظت محیط زیست به توانمندی علمی برسد و محیط بانان از پشتوانه‌های علمی برخوردار شوند.

 

 

اهمیت شایسته‌سالاری در سازمان محیط زیست 

 

ابتکار تاکید کرد: شایسته‌سالاری و ارتقاء شغلی برای ما بسیار حائز اهمیت است، ضمن اینکه کارآمدی و صلاحیت مدیریت نیز به توان افراد بستگی دارد.

 

رییس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه نحوه بکار بستن آموزش‌ها در سازمان نیز بسیار مهم است، اظهار کرد: کارشناسی که نتواند سیاست‌های سازمان را توجیه و بحث‌های علمی کند، عملکرد سیستم را پایین آورده و این شایسته نیست.

 

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: رسالت خدمتگزاری در نظام، کار با دقت، عالمانه همراه با صداقت و درستکاری است و باید همگی تلاش کنیم تا این خصوصیات را در خود نهادینه کنیم

https://zistonline.com/vdcef78x.jh8n7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما