تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب : 35026
هیات کارشناسان بین‌دولتی در امور تغییرات جوی سازمان ملل (IPCC) در آخرین پیش‌نویس گزارش جدید خود تغییرات جوی را خطرناک و برگشت ناپذیر عنوان کرد.
سازمان‌ملل: تغییرات جوی را خطرناک و برگشت ناپذیر است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا اگرچه در این گزارش موارد جزیی وجود دارد که در سایر گزارش‌ها به آن اشاره نشده اما لحن آن سخت‌تر و شدیدتر است و هدف آن اتصال سایر رشته‌های علمی است که مشکلات ناشی از سوزاندن سوخت‌های فسیلی را مورد مطالعه قرار می‌دهند. در این گزارش ۱۲۷ صفحه‌ای نسبت به علل تغییرات جوی و تاثیر این تغییرات بر انسان و محیط‌ زیست هشدارهای جدی داده شده است.

 

به نقل از واشنگتن پست، در این گزارش آمده است: ادامه روند انتشار گازهای گلخانه‌ای سبب ادامه روند افزایش دما و بروز تغییرات سوء ماندگار در تمامی بخش‌های سیستم آب و هوایی زمین شده و سبب افزایش احتمالی تاثیرات جدی، فراگیر و غیرقابل بازگشت بر انسان و اکوسیستم می‌شود.

 

گزارش نهایی این هیات پس از مطالعه کامل این گزارش توسط سران دولتی و کارشناسان در حاشیه مجمع بین‌المللی تغییرات آب و هوایی که در کپنهاگ برگزار خواهد شد، منتشر می‌شود. در این گزارش با اشاره به پدیده‌های آب و هوایی، بالا آمدن آب دریاها، موج گرما، سیل و خشکسالی، پیامدهای تغییرات جوی خطرناک اعلام شده است.

 

این گزارش می‌افزاید: در صورتی که روند انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان با همین روند روبه رشد ادامه یابد، میانگین دمای جهان به احتمال فراوان تا میانه قرن حاضر در مقایسه با سال‌های ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۵ میلادی دو درجه سانتیگراد دیگر افزایش می‌یابد. همچنین تا پایان قرن حاضر ادامه این سناریو دمای زمین را ۳.۷ درجه سانتیگراد دیگر بالا خواهد برد.

https://zistonline.com/vdcfvxdm.w6dt0agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما