تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۲۰
کد مطلب : 35032
میگرن در مقام یکی از شایع‌ترین سردردها، طیف گسترده‌ای از مردم دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و سالانه بسیاری از مردم برای خلاصی از دردهای بی‌امان این بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند. اما در بسیاری از مواقع، درمان‌های دارویی، اثربخشی خود را از دست می‌دهد و درد همچنان فرد را می‌آزارد.
درمان میگرن بدون دارو
به گزارش زیست آنلاین به نقل از جام‌جم آنلاین، برخی پزشکان و محققان بر این باورند که روش‌های غیردارویی ممکن است در برخی موارد از دارودرمانی موثرتر باشد.


طب سوزنی از قدیمی‌ترین روش‌هایی است که در درمان بیماری‌های متعدد​ نقش دارد. استفاده از طب سوزنی علاوه بر کاهش علائم بیماری، تکرار حملات میگرنی را کاهش می‌دهد.

ماساژدرمانی هرچند تاثیری در کاهش دردهای میگرنی ندارد، از دفعات ایجاد سردردهای میگرنی می‌کاهد و با کاهش استرس که شایع‌ترین دلیل بروز میگرن به شمار می‌رود، آن را تا حد قابل‌ملاحظه‌ای کم می‌کند.

محققان معتقدند مصرف برخی مکمل‌ها از قبیل ​ریبوفلاوین (​ویتامین ​B۲) هر چند از دردها کم نمی‌کند، اما دفعات بروز میگرن را کاهش می‌دهد. ولی توصیه می‌شود مصرف مکمل‌ها تحت نظر پزشک صورت گیرد تا عوارض احتمالی مصرف آن به حداقل برسد.

منشا بسیاری از سردردهای میگرنی استرس است. با توجه به استرس بالایی که در دنیای امروز وجود دارد، شیوع این بیماری بین قشرهای مختلف جوامع بشری افزایش یافته است. استفاده از برخی روش‌های آرامبخش​مانند تنفس​عمیق و آرام‌سازی ماهیچه‌ها و حتی یوگا​ ممکن است با از بین بردن استرس به کاهش دردهای میگرنی کمک کند. در این میان نمی‌توان نقش موثر ورزش را نادیده گرفت. این کار شدت و دفعات سردرد را کاهش می‌دهد. به گفته پزشکان، ورزش به مدت ۴۰ دقیقه و سه بار در هفته به اندازه دارو و روش‌های آرامبخش ممکن است از بروز سردردهای میگرنی بکاهد.

حرف زدن یکی از شیوه‌های شگفت‌آور درمان سردردهای میگرنی به شمار می‌رود، ولی در این میان ​ رفتار درمانی‌شناختی (CBT)​، با تمرکز روی تغییر الگوها و اعمال فکری و ایجاد تفکرات مثبت به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند. این روش گاه در ترکیب با دارودرمانی به کار می‌رود.​گاهی تغییر در رژیم غذایی ممکن است سردردهای میگرنی را در مبتلایان کاهش دهد. معمولا افرادی که مستعد ابتلا به این نوع سردرد هستند، به برخی مواد غذایی مانند کافئین، شکلات ، کاکائو، پنیر کهنه و مواد لبنی حساس هستند و پس از مصرف دچار سردرد می‌شوند. به‌طور قطع رعایت این نکات می‌تواند تا​حد​زیادی شما را از شر سردردهای میگرنی خلاص کند.

منبع: WebMd

 

https://zistonline.com/vdccixq1.2bqp18laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما