تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب : 35044
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از توزیع شیر غنی شده با ویتامین "دی" از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس کشور خبرداد.
 توزیع شیر غنی شده با ویتامین "دی" از ابتدای سال تحصیلی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر زهرا عبدالهی در حاشیه کارگروه تخصصی سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه در سال اول از استانها شروع خواهد شد و مناطق مشکل دار و ناامن غذایی در اولویت هستند.

 

وی به برنامه‌های این دفتر برای ارتقای امنیت غذایی اشاره و اظهارکرد: برنامه‌های مکمل یاری به خصوص برای استانهای نا امن و توزیع مکمل ویتامین‌ها با دوز بالا از مهمترین راهکارهای موثر و فوری در این زمینه است.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: با توجه به عمده بودن مشکل ویتامین D و E در جامعه، غنی سازی مواد غذایی همچون آرد با ویتامین D را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

عبدالهی خاطرنشان کرد: هم اکنون آرد با آهن و اسید فولیک غنی سازی می‌شود و ویتامین D نیز به آن افزوده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: از اول مهر نیز توزیع مگادوز ویتامین D در دبیرستانهای دخترانه و پسرانه آغاز خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: این مکمل را بخش بهداشت تهیه کرده و با همکاری آموزش و پرورش به صورت ماهیانه در مدارس توزیع می‌شود و سهم هر دانش آموز در سال تحصیلی ۹ قرص است.

 

عبدالهی عنوان کرد: در کنار این، برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی تغذیه صحیح در جهت حمایت تغذیه‌ای از اقشار مبتلا به سوء تغذیه در خانواده‌های نیازمند انجام می‌شود.

 

وی بیان کرد: هم اکنون مادران باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی شده و با کمک کمیته امداد و بهزیستی و وزارت رفاه سبد رایگان دریافت می کنند.

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: علاوه براین مشاوره رایگان نیز به این خانواده‌ها در زمینه های بهداشتی و تغذیه داده می شود چرا که توسعه امنیت غذایی در کشور مستلزم توانمندسازی خانوارهای محروم و فقرزدایی است.

https://zistonline.com/vdcfjxdm.w6dtjagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما