تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : 35079
طرح" الزام شهرداریهای مراکز استان ها به راه اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت، بهداشت و محیط زیست شهری" در سومین نشست مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها به تصویب رسید.
تصویب طرح" الزام شهرداریهای مراکز استان ها به راه اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، بررسی طرح" الزام شهرداریهای مراکز استان ها به راه اندازی مرکز کنترل و پایش سلامت، بهداشت و محیط زیست شهری" نخستین دستور جلسه امروز مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها بود که به تصویب رسید.

دبیری، رئیس کمیسیون سلامت مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها با اشاره به تفاهم نامه میان سازمان حفاظت محیط زیست و این مجمع گفت: پس از امضای تفاهم نامه می بایست توافق نامه ای نیز به امضا طرفین می رسید که با توجه به یکطرفه بودن این قرار داد؛ مقرر شد اصلاحاتی در متن توافق نامه صورت گیرد.

وی در تشریح متن مذکور گفت: هدف از تدوین این سند انجام بخشی از موضوعات محیط زیستی در شهرها توسط شهرداری ها با توجه به توان مالی آنها است.

احمد مسجد جامعی، رئیس مجمع با بیان اینکه سلامت تاثیر مستقیم در کیفیت زندگی دارد گفت: نخستین حقوق شهروندی موضوع سلامت است که تنها به موضوعات مرتبط با بیماری ها باز نمی گردد.

وی با بیان اینکه سند تهیه شده، سند مورد اعتماد مجمع است اعلام کرد: این سند با امضا رئیس کمیسیون سلامت مجمع مشورتی و رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران برای امضا به سازمان حفاظت محیط زیست نیز ارسال می شود.

وی همچنین از رئیس کمیسیون حقوقی مجمع مشورتی خواست تا سند را به لحاظ حقوقی بررسی و اصلاحات لازم را انجام دهد.

دیگر دستور جلسه امروز مجمع مشورتی روسای شوراهای کلانشهرها تغییر نام کمیسیون شهرسازی به کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شهری بود که با رای اعضا به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه  پیش نویس طرح "تحکیم بنیاد خانواده و رشد جمعیت" ارائه شد.

سید انور رشیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی با اشاره به سابقه مطرح شدن این موضوع گفت: کمیسیون فرهنگی بر اساس موضوع بیان شده توسط مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس، هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ چهارم خرداد ماه سال جاری مبنی بر اینکه فرمودند " درخصوص جمعیت باید مراقب باشیم که اشتباهات سال های قبل تکرار نشود"؛ این طرح را تهیه و برای تصویب به صحن ارائه کرده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این طرح ۱۵ بند در راستای اقدامات برای سیاست گذاری در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها مورد تائید کمیسیون قرار گرفت.

بهادری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اراک نیز پس از تصویب این طرح بر لزوم شناسایی علت کم بودن گرایش جوانان به ازدواج تاکید کرد و گفت: یکی از مهم ترین دلایل موضوع اشتغال جوانان است که باید مورد زیربنای این موضوع ایجاد شود؛ آرزوی تمامی جوانان ازدواج است و زمانی که جوانان شاغل باشند می توانند تشکیل زندگی دهند.

https://zistonline.com/vdcdnz0s.yt0k56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما