تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 35118
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پی اظهارات معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: اطفای حریق وظیفه ذاتی سازمان امداد و نجات نیست.
 اطفای حریق وظیفه ذاتی سازمان امداد و نجات نیست.
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا حسین درخشان ضمن تکذیب سخنان کیخا، معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست که مدعی شده بود هلال احمر برای در اختیار قرار دادن یک فروند هلیکوپتر برای خاموش کردن آتش جنگل گلستان درخواست پول کرده است، گفت: طی مکاتبه‌ای از وزارت کشور با سازمان امداد و نجات برای کمک به اطفای حریق جنگل گلستان درخواست همکاری شد که سازمان امداد و نجات همکاری‌های لازم را انجام داد و هیچگونه درخواست پولی از سازمان محیط زیست نیز نشده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات قبل از این نیز در اطفای حریق جنگل‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با دستگاه‌های مربوطه همکاری داشته است، گفت:‌ پیش از این استانداری گلستان با یک شرکت خصوصی قرارداد داشت که در صورت وقوع حریق هلی کوپتر برای اطفای آتش را در اختیار آنها قرار دهد، اما با سازمان امداد و نجات با وجود اینکه حریق وظیفه ذاتی این سازمان نیست در مواقع لزوم همکاری‌های مناسبی داشته است.

 

وی گفت: به زودی گزارشی مستند در این رابطه برای تنویر افکار عمومی منتشر خواهند کرد.

 

وی گفت: هلال احمر در اطفای حریق جنگل گلستان علاوه بر قرار دادن یک دستگاه بالگرد که ۹ ساعت پرواز امدادی داشت ۱۰۰۰۰ لیتر آب را برای اطفای حریق به جنگل‌ها برده بود.

https://zistonline.com/vdch6znx.23nmzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما