تاریخ انتشار :جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 35137
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی مجلس از تکراری شدن آتش‌سوزی‌ها در پارک ملی گلستان، گفت: برخی آتش‌سوزی‌ها در این محدوده به طور تعمدی از سوی شکارچیان و زمین‌خواران صورت گرفته است.
 برخی آتش‌سوزی‌ها در پارک ملی گلستان نعمدی بوده است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از فارس غلامحسین مؤید حسینی صدر با انتقاد از تکراری شدن آتش‌سوزی‌ها در اراضی طبیعی کشور به خصوص پارک ملی گلستان، اظهار داشت: بر همین اساس از مسئولان سازمان محیط زیست برای ارائه توضیحاتی در این باره به مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آوردیم.


سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های گسترده و پی‌در پی در پارک ملی گلستان با خسارات فراوانی برای چرخه طبیعی همراه است، خاطرنشان کرد: عدم در اختیار داشتن تجهیزات لازم و کافی از جمله توضیحاتی بود که مسئولان سازمان محیط زیست در این جلسه عنوان کردند.

حسینی صدر بیان داشت: بر اساس گفته‌های مسئولان سازمان محیط زیست، آتش‌سوزی‌‌ها عمدتا ناشی از سهل‌انگاری نیروی انسانی بوده یا اینکه به شکل عمدی از سوی شکارچیان و زمین‌خواران صورت گرفته است.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نگرانی مجلس از افزایش تعداد آتش‌سوزی‌ها در پارک‌های ملی، گفت: ایجاد ستادها و پایگاه‌‌های ویژه برای جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی‌ها و مهار به موقع آتش در اراضی ملی و طبیعی کشور از جمله پیشنهادات فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بوده است.

https://zistonline.com/vdciyzap.t1awp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما