تاریخ انتشار :شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 35171
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت از اختصاص منابع به طرح‌های کارآفرینی به منظور ایجاد کسب و کارهای خرد در کشور خبر داد.
پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کارهای خرد
به گزارش زیست آنلاین ،محمدحسین حسین زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درباره اجرای عقود اسلامی باید سازوکارهای مناسب در شبکه بانکی وجود داشته باشد گفت: آموزش و توجه به کارکنان از مهم ترین آسیب هایی است که در این زمینه وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: تاکنون با برخی سازمان ها مانند بهزیستی و نظام مهندسی تفاهم نامه های همکاری به امضا رسیده و بانک آمادگی دارد تا تسهیلات قرض الحسنه را برای بخش های مختلف در قالب تفاهم نامه اختصاص دهد.

حسین زاده با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت کاملا خصوصی است افزود: رویکرد ما در این بانک این است که با استفاده از سرمایه های اجتماعی و خرد مردمی، زمینه های توسعه کارآفرینی را در کشور به ویژه در کسب و کارهای خرد فراهم کنیم.

وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه بانک این است که هزینه افرادی که به دنبال ایجاد شغل هستند را کاهش دهد و از این طریق ریسک اشتغال زایی در کشور کاهش یابد. ما می خواهیم این کار را با پشتوانه مردمی انجام دهیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به همکاری انجمن حامیان قرض الحسنه در دانشگاه شریف و ایجاد گروه نوآوری در کسب و کار گفت: در نظر داریم تا در آینده از طریق کارهای کارشناسی و آسیب شناسی، روش های نوینی را در کسب و کارهای اجتماعی و تیمی ایجاد نماییم.

حسین زاده توجه به مزیت های منطقه ای مبتی بر سرمایه های اجتماعی را یکی از راهکارهای بانک برای توسعه کسب و کارهای خرد برشمرد و اظهارداشت: در حال حاضر برخی طرح ها را به صورت پایلوت در استان هایی مانند مازندران، اصفهان و کرمان در دست انجام داریم.

وی همچنین از ادغام ۳۵ صندوق قرض الحسنه در این بانک طی سال گذشته سخن گفت و افزود: هم اکنون ۷۰ درصد کار مربوط به این ادغام ها به پایان رسیده و کار ساماندهی تا پایان سال به اتمام می رسد.

به گفته حسین زاده، میزان مالبات معوق این بانک در حال حاضر یک درصد و با احتساب اقدامات صندوق های ادغام شده ۳ درصد است. وی تعداد مشتریان فعلی این بانک را نیز ۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد.

https://zistonline.com/vdcgqq9w.ak9nu4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما