تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 35281
استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : ضعف در بازاریابی علت موفق نبودن داروسازی در ایران به شمار می آید .
صنعت داروسازی ایران ‏بی اندازه در خود فرو رفته است
به گزارش زیست آنلاین از ایرنا به نقل از بسیج جامعه پزشکی ،«عباس حاجی آخوندی » اظهارداشت: داروسازی ایران در حالی بازاریابی موفق نیست که در زمان حاضر انواع نانو دارو ، رادیو دارو و داروهای پیشرفته مونوکونال در داخل کشور ساخته می شود .


حاجی آخوندی با بیان اینکه صنعت داروسازی ایران ‏بی اندازه در خود فرو رفته است، گفت : این موضوع بدین معنا است که این صنعت با گروه اقتصاد، هنر و فنی مهندسی ، ارتباطی برقرار نکرده است.

وی با بیان اینکه ‏کارخانه های داروسازی ایران تنها به دست داروسازان اداره می شوند، اظهارداشت: این در حالی است که بسیاری از امور در صنعت داروسازی اصلا به ‏داروسازی به داروسازی مربوط نمی شود.

وی با بیان اینکه گاهی اقتصاددانان و کارشناسان امور بازاریابی بهتر می توانند مشکلات حوزه اقتصادی دارو را حل ‏کنند، تاکید کرد: چالش های این حوزه باید با همت دولت، بسیج و نظام حل شود تا تحولی عظیم را در کوتاه مدت ایجاد ‏کند‎.‎

رییس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مدیر دپارتمان فارماکولوژی در ادامه افزود : ایران، در تولید دارو و صادرات آن دارای چنان ظرفیتی است که ‏می تواند سهم دارویی خود را در بازارهای دارویی جهان به ۴۰ میلیاد دلار در سال برساند.

حاجی آخوندی افزود : درصورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، زمینه ده ها هزار اشتغال، ارزآوری، خوشبختی و ثروت ملی ایجاد می شود.

https://zistonline.com/vdcizrap.t1awv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما