تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 35374
رئیس سازمان محیط زیست گفت: تاریخ حیات وحش ایران را می­ توان از طریق مطالعه آثار باستانی موجود در موزه­ های ایران مشخص کرد.
 مطالعه آثار باستانی راهی برای تشخیص تاریخ حیات وحش ایران
به گزارش زیست آنلاین به نقل از فارس معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از نمایشگاه نشانه­ هایی از ۲۰۰ هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران زمین که در موزه ملی برگزار شده است، با بیان اینکه تاریخ حیات وحش ایران را می­ توان از طریق مطالعه آثار باستانی موجود در موزه­ های ایران مشخص کرد، اظهار داشت: با بازسازی این اطلاعات می­ توان شرایط زیست محیطی و تکامل گونه حیوانات در ایران را به درستی مشخص کرد.

وی افزود: قدمت و تاریخ حضور حیوانات و طبیعت در تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران باستان بسیار ارزنده و قابل تامل است و به واسطه تنوع زیستی، گیاهی و جانوری که در این آثار وجود دارد می­ توان به اهمیت تاثیر حیوانات در زندگی انسان­ها از گذشته تا امروز پی برد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: اشتراکات زیادی میان سازمان میراث فرهنگی و سازمان محیط زیست وجود دارد که می­ توانیم براساس آن یک همکاری جدی و برنامه کاری مشترک تعریف و ارائه کنیم.

نمایشگاه ۲۰۰ هزار سال همبودی انسان و جانوران در ایران از تاریخ  ۸ شهریور تا ۸ مهر در موزه ملی ایران میزبان علاقه­ مندان به تاریخ حیات وحش است.

https://zistonline.com/vdcbafbf.rhbszpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خانم ابتکار احیای ببر ایرانی چی شد