تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۳
کد مطلب : 35517
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست، رشد اقتصاد سبز بر پایه ضوابط و مقررات زیست محیطی است.
 رشد اقتصاد سبز بر پایه ضوابط و مقررات زیست محیطی است
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان اردبیل که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست، رشد اقتصاد سبز بر پایه ضوابط و مقررات زیست محیطی است، افزود: ایران در چند سال گذشته از نظر شاخص‌های محیط زیست وضعیت مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه محیط زیست با همه سر و کار داشته و به عنوان زیرساخت در تک تک دستگاهها حضور دارد، تصریح کرد : در موضوع انرژی اسراف کاری ما ایرانیان عیان شده و قابل پنهان کاری نیز نیست.

ابتکار خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت: مدیران باید ظرفیتهای ملی و استانی را شناسایی کرده و بشناسند و توسعه استان را بر مبنای آن ظرفیتها تعریف کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه محیط زیست عاملی برای توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: مکان یابی فعالیتهای صنعتی ما باید مبتنی بر ظرفیتهای منطقه باشد، چراکه هم اکنون در ایران ۳.۵ برابر ظرفیت کشور برداشت می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیشگام بودن استان اردبیل در بحث ارگانیک کشاورزی را اتفاقی خوب و خوشحال کننده برای استان دانست و افزود: در استان اردبیل ظرفیتهای بسیاری وجود دارد که از این میان سرمایه اجتماعی استان بسیار بالاست و می‌توان برنامه‌ریزی‌های مناسبی در رابطه با این ظرفیتها و سرمایه‌ها انجام داد.

 

دکتر مجید خدابخش، استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل در دو محور توسعه کشاورزی و گردشگری تعریف شده است، افزود: در بخش کشاورزی عدم استفاده درست از آبهای زیرزمینی بروز مشکلات زیست محیطی را فراهم می‌آورد.

 

وی با اشاره به اینکه کشاورزی و گردشگری به تنهایی نمی‌توانند عهده دار ایجاد اشتغال و خلق ثروت در استان شوند، تصریح کرد: در سطح دنیا این کار را صنعت بر عهده گرفته است و استان اردبیل نیز به ناچار باید به صنعت روی بیاورد.

 

حجه الاسلام میرقسمت موسوی، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را بحث رفع موانع اقتصاد مقاومت دانست و افزود: برخی از قوانین با قوانین عادی محیط زیست معارض دارد که باید حل شود.

 

در ادامه داود نجفیان مدیرعامل آب منطقه‌ای و عدیل سروی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارائه گزارش در حوزه‌های خود پرداختند.

https://zistonline.com/vdca0mne.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما