تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : 35554
تحقیقات جدید محققان دانشگاه لستر نشان داده که بوئیدن مدفوع با بینی الکترونیکی می‌تواند باکتریهای عامل عفونتهای مرگبار را شناسایی کند.
تشخیص عفونت‌های مرگبار با بینی الکترونیکی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا بینی الکترونیک می‌تواند در صورت وجود ابرباکتری کشنده Clostridium difficile در مدفوع بیماران،آنها را شناسایی کرده و همچنین سویه آنها را تشخیص دهد.

دلیل این امر آن است که سویه‌های مختلف باکتریها از خود مواد شیمیایی با بوی متفاوت منتشر می‌کنند که بینی می‌تواند آنها را تشخیص دهد.

 

آزمایشات کنونی بجای بوئیدن خود باکتری، به بررسی علائم و جستجوی مدفوع به دنبال مواد سمی نشانگر وجود باکتری C-diff می‌پردازند.

محققان دانشگاه لستر معتقدند که ابزار جدید می‌تواند برای غربالگری بیماران در آینده مفید باشد. برای مثال می‌توان بینی‌های الکترونیکی را به شوینده‌های لگن کنار تخت بیمار متصل و مدفوع بیمار را به دنبال باکتری C-diff بررسی کرد.

این باکتری می‌تواند به عفونتهای جدی منجر شده و باعث دل‌پیچه، تب و اسهال شود.

باکتری C-diff به بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های موجود مقاوم بوده و می‌تواند مرگبار باشد.

دانشمندان توانستند ردپای شیمیایی ترکیبات مرتبط با سویه متفاوت باکتری را پیدا کنند. بینی الکترونیکی می‌تواند ردپای شیمیایی سویه‌های مختلف باکتری را شناسایی کند.

محققان اکنون در حال بررسی قابلیت استفاده از بینی‌های الکتریکی برای شناسایی سرطان به وسیله بوی منحصربفرد مواد شیمیایی تولید شده توسط تومور ریه یا پستان هستند.

به گفته آنها، در کنار قابلیت شناسایی حضور سویه‌های مختلف باکتریها، دانستن اینکه کدام سویه باعث بیماری می‌شود به پزشکان در ارائه درمانهای هدفمندتر کمک خواهد کرد.

https://zistonline.com/vdcbasbf.rhbsspiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما