تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 35563
مسوول کلینیک تخصصی حیات وحش پارک پردیسان گفت:ایستگاه آتش نشانی منطقه سعادت آباد که بچه کروکدیلی را در این منطقه کشف کرده بود، روز گذشته ( سه شنبه ) تحویل سازمان حفاظت محیط زیست و این کلینیک داد.
پارک پردیسان خانه جدید بچه کروکدیل
به گزارش زیست آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی عمارلویی با بیان اینکه این بچه کروکدیل از ایستگاه آتش نشانی سعادت آباد تحویل سازمان حفاظت محیط زیست شده است، افزود: این کروکدیل ظاهرا شخصی بوده و در پارکینیگ ساختمانی در منطقه سعادت آباد مشاهده و با تماس اهالی ساختمان به ایستگاه آتش نشانی تحویل شد.


وی اظهار کرد: صاحب این کروکدیل مدعی است که بر روی این حیوان کار تحقیقاتی انجام می دهد و به دنبال کوچک کردن جثه و دست آموز کردن آن بوده است.

به گفته مسوول کلینیک تخصصی حیات وحش پردیسان، این گونه کروکدیل نیل و غیر بومی ایران است، سن آن حدودا ۲ سال است.

وی با تاکید بر اینکه این کروکدیل به صورت قاچاق وارد کشور شده است، گفت: این گونه خانگی نیست و تا مشخص شدن تکلیف آن در دفتر صید و شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست و در کلینیک تخصصی پردیسان نگهداری می شود.

*** کروکدیل رودخانه نیل 

وقتی که کروکدیل رودخانه نیل به طور کامل رشد کند، یکی از خطرناکترین شکارچیان آفریقاست او می تواند حیواناتی به بزرگی بوفالو را بکشد، نوع بالغ این حیوان دشمنی به جز انسان ندارند. گرچه معمولا بسیار کند حرکت می کند اما قادر است در آب و در زمین به طور ناگهانی سرعت بگیرد، این حیوان با تکان دادن دمش از طرفی به طرف دیگر شنا می کند. 

اسم علمی آن ˈ کروکودایلوس نولیتوکوس ˈ است ، محل زیست این حیوان رودخانه ها ، دریاچه ها و مرداب ها است و قد آن و وزن آن به ترتیب ۵ متر و ۵۹۰ گرم رشد می کند.

کروکدیل نیل در نواحی استوایی و جنوبی آفریقا پراکنده است، ماده این حیوان ۲۵ تا ۶۰ تخم می گذارد و 

بعد از ۱۲ هفته نوزادان از تخم بیرون می آیند. 

رژیم غذایی این حیوان پستانداران و پرندگان است و کروکدیل های کوچکتر حیوانات کوچک مانند قورباغه و ماهی نیز می خورند. 

https://zistonline.com/vdcbfsbf.rhbs0piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما