تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۳
کد مطلب : 36643
مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان از دستگیری عاملان کشتار یک خرس قهوه ای در گلستان خبر داد.
عاملان کشتار یک خرس قهوه ای در گلستان دستگیر شدند
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر احمد دباغیان با بیان این مطلب افزود: شکارچیان غیرمجاز بار دیگر با کشتار یک خرس قهوه ای ارزشمند، حادثه تلخ دیگری را برای محیط زیست کشور رقم زدند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان اظهار داشت: به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر شکار یک خرس قهوه ای در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر و تلاش شکارچیان برای فروش پوست خرس، نیروهای یگان محیط زیست استان گلستان به بررسی و تحقیق در این زمینه مشغول شدند.



 دباغیان تصریح کرد: پس از انجام تحقیقات و شناسایی عامل کشتار خرس، یکی از نیروهای یگان محیط زیست به صورت ناشناس به عنوان خریدار با فروشنده پوست وارد مذاکره شده و پس از جلب اعتماد وی برای خرید پوست خرس به مبلغ ده میلیون ریال با فروشنده به توافق رسیدند.

 پوست کشف شده یک خرس قهوه ای که چند روز قبل در مناطق جنگلی بهشهر شکار شده است

به گفته وی،  روز گذشته (یکشنبه ۱۳۹۳/۶/۲۳) مامور ناشناس برای تحویل پوست و انجام معامله با فروشنده مربوطه در میدان بسیج شهر گرگان قرار ملاقاتی ترتیب داد و سایر نیروهای یگان محیط زیست نیز به صورت نامحسوس در قالب شهروندان عادی در حوالی میدان مستقر شدند.



مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان یاداور شد: متخلفین که ۳ نفر بودند در ساعت مقرر بوسیله یک دستگاه خودروی پراید در محل قرار حاضر شدند و زمانی که قصد مبادله پول و پوست خرس را داشتند نیروهای محیط زیست وارد عمل شدند.

دباغیان افزود: محیط بانان دو نفر از متخلفین را در محل ملاقات غافلگیر کرده و بازداشت کردند اما یک نفر از آنان به محض مشاهده مامورین با استفاده از ازدحام جمعیت و شلوغی میدان موفق به فرار شد.

به گفته وی، پس از انتقال متهمین به اداره محیط زیست گلستان، متهمین در بازجویی ها به شکار یک خرس قهوه ای ۳ روز پیش از دستگیری در مناطق جنگلی شهرستان بهشهر اعتراف کرده و هویت همدست متواری خود را نیز اعلام کردند.



 دباغیان اظهار داشت: بررسی پوست خرس قهوه ای شکار شده نشان می داد که پوست کاملا تازه بوده و شکار خرس حداکثر چند روز قبل رخ داده است به نحوی که وجود خون در پوست و حتی درون بینی خرس کاملا مشهود بود.

مدیر روابط عمومی محیط زیست گلستان تأکید کرد: پس از اعترافات متهمین و تماس تلفنی با فرد متواری وی نیز که هویت خود را فاش شده می دید روز بعد خود را به اداره محیط زیست معرفی و به شکار خرس اعتراف کرد

وی افزود: متهمین در حال حاضر با دستور مقام قضایی برای روشن شدن ابعاد پرونده، مشخص شدن نوع اسلحه بکار رفته در جریان شکار و تخلفات احتمالی قبلی در اختیار پلیس آگاهی شهرستان گرگان قرار گرفته و در بازداشت به سر می برند.

https://zistonline.com/vdcbf0bf.rhb0apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما