تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۴
کد مطلب : 36644
یک گربه جنگلی، روز گذشته، ۲۴ شهریور در محدوده پرسی‌گاز رشت واقع در جاده رشت به سمت انزلی در اثر برخورد با اتومبیل کشته شد.
گربه‌ جنگلی را زیر نگیرید
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا نکته قابل توجه درباره گربه جنگلی کشته شده در جاده رشت به انزلی، این است که برخی مسافران در مواجهه با این گربه، فرق گربه معمولی را با گربه جنگلی نمی‌دانستند. البته وقتی متوجه جثه بزرگ‌تر گربه جنگلی و پنجه‌ها و گوش‌های منحصربه‌فرد و دمش می‌شدند درمی‌یافتند با حیوانی جز گربه معمولی مواجهند.

در زبان گیلکی به این گربه «پوچاشال» می‌گویند و مردم محلی اغلب این گربه را می‌شناسند.

متاسفانه هر روزه بر تعداد حیواناتی که در جاده‌های کشور کشته می‌شوند افزوده می‌شود. همین چند روز گذشته خبرهایی از کشته شدن گراز و گربه وحشی در خرم‌آباد، خرس در ارسباران و گربه وحشی در کلات گزارش شد و تصاویر آنها نیز ارسال شد اما به نظر می‌رسد آمار حیواناتی که در جاده‌های کشور در اثر برخورد با اتومبیل کشته می‌شوند بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد.

در بسیاری از جاده‌های کشور گاردریل‌ها و بلوک‌های سیمانی به گونه‌ای قرار داده شده‌اند که راه برای عبور حیوانات وجود ندارد اما در جاده‌هایی همچون جاده رشت به انزلی علایم هشداردهنده وجود ندارد و اغلب رانندگان فکرش را هم نمی‌کنند که ممکن است باعث کشته شدن گونه نادری به نام گربه جنگلی شوند.

در جاده امام‌زاده هاشم به رشت هم که از کنار جنگل سراوان می‌گذرد اوضاع به همین منوال است. در حاشیه این آزاد راه همیشه ردپای متعدد گربه جنگلی مشاهده می‌شود.

 

گربه جنگلی 

برچسب : گیلان،جاده، محیط زیست، گربه  https://zistonline.com/vdcc0eq1.2bqe08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چرا زیر گذر وفنس درست حسابی نمی کشید