تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : 36798
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف یک قلاده خرس تلف شده به همراه دو توله اش در محدوده روستای آهار شهرستان شمیرانات خبر داد.
کشف لاشه خرس قهوه ای در شمیرانات
به گزارش زیست آنلاین از مهر، اسماعیل میرانزاده با اعلام این خبر گفت: روز گذشته طی دریافت گزارش مردمی مبنی بر وجود یک قلاده خرس قهوه ای با دو توله در محدوده روستای آهار شهرستان شمیرانات ماموران بلافاصله با امکانات مورد نیاز به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی  و مشاهده با دوربین صحرایی  متوجه عدم تحرک خرس مادر شده و با توجه به اینکه احتمال تلف شدن این حیوان وجود داشته سریعا درخواست  اعزام تیم دامپزشکی کردند.

میرانزاده با اشاره به اینکه ماموران برای جلوگیری از وحشت توله ها تا رسیدن تیم دامپزشکی منتظر ماندند تصریح کرد: با نزدیک شدن به غروب آفتاب توله ها ناگهان محل را ترک کرده و به سمت ارتفاعات حرکت کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد:پس از ورود دامپزشک و بررسی بالینی و تایید تلف شدن این حیوان ، لاشه خرس جهت تشخیص درست علت مرگ به کلینیک دامپزشکی  سازمان حفاظت محیط زیست در پارک پردیسان منتقل شد.

میرانزاده با بیان اینکه متاسفانه تداخل انسان در زیستگاههای طبیعی حیات وحش و بروز پدیده خشکسالی و کم آبی  در استان و همچنین توسعه نامتوازن شهرها و روستاها عرصه را بر جمعیت حیات وحش استان تنگ کرده است، تاکید کرد: به جهت تداخل و مجاورت زیستی حیات وحش و انسان، گاها آثاری از ورود حیوانات به نزدیکی سکونتگاه های انسان دیده می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: البته در مورد تلف شدن این خرس هیچگونه مداخله مستقیم انسان صورت نگرفته و آثاری از گلوله بر بدن آن مشاهده نشده و پس از مشخص شدن علت واقعی مرگ به اطلاع علاقمندان و طبیعت دوستان خواهد رسید.

https://zistonline.com/vdcc4mq1.2bqeo8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما