تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 36886
یک جراح عمومی گفت: تزریق چربی می‌تواند علاوه بر جنبه زیبایی برای درمان بیماران نیز استفاده شود.
بایدها و نبایدهای جوان‌سازی صورت با تزریق چربی
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا دکتر شاهین بهجو، با اشاره به اینکه افزایش سن موجب گودی ناحیه شقیقه‌ها، عمیق‌تر شدن خطوط اخم، ناحیه پیشانی و خط خنده می‌شود، گفت: اصلاح آثار پیری چهره، پر کردن خطوط خنده یا اخم و حجم دهندگی به نواحی گود رفته صورت از کاربردی‌ترین موارد استفاده از تزریق چربی است.

این جراح عمومی خاطرنشان کرد: امروزه لیپوساکشن و لیزر لیپولیز نسبت به گذشته پیشرفت بسیاری کرده است، اما ممکن است در برخی از مواقع منجر به بدفرم شدن اندام‌ها شود.

وی با تاکید به اینکه تزریق چربی از مهم‌ترین عوامل جوان‌سازی صورت است، تصریح کرد: با افزایش سن حجم بافت ابروها کاهش می‌یابد، پلک‌های فوقانی دچار چین خوردگی و افتادگی می‌شوند که با تزریق چربی این مشکلات جبران پذیر هستند.

بهجو یادآور شد: امروزه روش‌های تزریق و انتقال چربی جایگاه مهمی را در جوانسازی صورت، حجم دهی به اندام ها و طب پلاستیک پیدا کرده است. بنابراین با توجه به فرایند کاهش سلول‌های چربی از پیوند چربی جهت درمان استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بافت‌های چربی علاوه بر سلول‌های چربی حاوی سلول‌های بنیادین و فاکتورهای رشد سلولی هستند، اظهار کرد: این سلول‌های بنیادین قابلیت تبدیل به رده‌های مختلف سنی را داشته و توانایی بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن را نیز دارند.

این جراح عمومی در پایان تصریح کرد: تزریق چربی می‌تواند جنبه زیبایی نداشته باشد. بنابراین بیمارانی که دارای ناهنجاری‌های مادرزادی و عوارض پس از سوانح هستند نیز می‌توانند از طریق این روش درمان شوند.

https://zistonline.com/vdcaiane.49nia15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما