تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 36960
محققان اسپانیایی می گویند: بین آپنه خواب و افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط وجود دارد و حتی امکان سرعت گسترش در افراد مبتلا به سرطان را افزایش می دهد.
آیا آپنه خواب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
به گزارش زیست  آنلاین به نقل از ایرنا وقفه تنفسی درخواب یا قطع تنفس در خواب یا آپنه خواب (Sleep apnea) یک اختلال است که باعث توقف تنفس برای مدت کوتاهی در طول خواب می شود.


این دوره ها آپنه (apneas) نامیده می شود. آپنه ها معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می کشد و در موارد شدید، آپنه ها می توانند صدها بار در هر شب تکرار شوند.
، فرانسیسکو کامپوس از جامعه پزشکان ریه و جراحی قفسه سینه می افزاید:مطالعه انجام شده نشان می دهد که آپنه خواب شدید می تواند با امکان بیشتر ابتلا به سرطان از هر نوعی مرتبط باشد و یا اگر شخصی سرطان داشته باشد این سرطان با سرعت بیشتری گسترش می یابد.

آخرین مطالعات این جامعه که در مجله علمی American Thoracic Society که بر روی چهار هزار و ۹۱۰ بیمار مبتلا به آپنه انجام شد نشان می دهد: ۲۶۱ نفر (۳/۵ درصد ) آنها در طول این مطالعه به سرطان مبتلا شدند.

کامپوس با اشاره به ادامه مطالعات در این زمینه گفت:اگر این ارتباط تایید شود با تشخیص زودهنگام و معالجه آپنه خواب می توان از گسترش سرطان پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری افه،براساس یک تحقیق که یافته های آن چندی پیش در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشر شد، نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین آپنه خواب و سرطان وجود ندارد.

دکتر تینا کندزرسکا از دانشگاه تورنتو اظهار کرده که برای دستیابی به این مساله نیاز به بررسی و مطالعه بیشتری است.
 

https://zistonline.com/vdcdzn0s.yt0996a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما