تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : 37747
رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان البرز موفق به تصویر برداری از ۳ قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات این شهرستان شدند.
از ۳ قلاده خرس قهوه ای در ارتفاعات شهرستان البرز تصویربرداری شد
به گزارش زیست آنلاین به نقل از مهر، سیاوش غیاثوند ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این شهرستان در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید موفق به مشاهده و تصویر برداری از یک قلاده خرس ماده به همره ۲ توله او در حوزه استحفاظی این شهرستان شدند.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان البرز افزود: خرس قهوه ای جثه ای بزرگ، گوش هایی کوچک و گرد، دمی بسیار کوچک و نامشخص، سری پهن، پوزه ای کشیده و چشم هایی ریز و نزدیک به هم دارد.گردنش کوتاه و کلفت، دست و پایش بلند و کلفت، دارای ۵ ناخن بلند، بدنش پوشیده از موهای انبوه، زبر و بلند و رنگ موهای بدنش بسیار متغیر و از زرد روشن تا قهوه ای تیره است و طول بدن این پستاندار ۱۸۰ تا ۲۵۰ سانتی متر، طول دمش ۶ تا ۱۴ سانتی متر، ارتفاع بدنش ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و وزنش ۱۰۰ تا ۳۸۵ کیلو گرم است و بزرگ ترین گوشت خوار ایران به شمار می رود.

سیاوش غیاثوند تصریح کرد: از نظر پراکنش این گونه در اروپا، آمریکا و آسیا پراکنده است. در ایران از شمال خراسان تا آذربایجان و لرستان ، خوزستان و فارس دیده می شود و در مناطق جنگلی خزر،  ارسباران و زاگرس، علف زارهای مرتفع کوهستانی و دره های پایین دست جنگل زندگی می کند.

وی گفت: خرس قهوه ای همه چیز خوار است و اغلب از مواد گیاهی شامل میوه، ریشه، دانه و جوانه گیاهان تغذیه می کند.گاهی هم حشره، مهره داران کوچک ، ماهی ، لاشه ی حیوانات ، دام های اهلی ، زباله و عسل می خورد.

شهر محمدیه صاحب کمربند سبز و پارک جنگلی می شود

غیاثوند بیان کرد: در راستای افزایش سرانه فضای سبز، شهرداری محمدیه پیگیر ایجاد کمربند سبز و پارک جنگلی در این شهر است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز تصریح کرد: به منظور تبادل نظر و همکاری های مشترک و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص تجهیز، توسعه و معرفی موزه تنوع زیستی شهر محمدیه نشستی با حضور اعضای شورای شهر و شهردار محمدیه برگزار کردیم.

وی افزود: در این نشست مقرر شد برای بررسی راهکارهای موثر معرفی موزه و افزایش تعداد بازدید کنندگان طی جلسات کارشناسی مشترک تمهیدات لازم اندیشیده شود.

غیاثوند در ادامه افزود: شهرداری محمدیه مکلف شد در ارسال گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی مرکز تخلیه نخاله های ساختمانی به دستگاه محیط زیست تسریع کند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان البرز همچنین از برگزاری جشنواره سازه های دور ریز توسط شهرداری محمدیه با همکاری اداره متبوعش خبر داد.

غیاثوند در پایان بر عزم جدی شهرداری محمدیه جهت ایجاد کمربند سبز و پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: همچنین جهت کاهش آلاینده های هوا و تشویق مردم به استفاده از دوچرخه احداث مسیر دوچرخه سواری در دستور کار شهرداری قرار دارد.

https://zistonline.com/vdchqqnx.23nqkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

برای حفاظتش برنامه دارید یانه