تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب : 37913
با هدف حفاظت از محیط زیست، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در ایالت کالیفرنیا در غرب آمریکا به‌ کلی ممنوع شده است.
ممنوعیت استفاده از کیسه‌ پلاستیک در فروشگاه‌های کالیفرنیا
به گزارش زیست آنلاین به نقل از ایسنا این نخستین ایالت آمریکاست که چنین قانونی وضع می‌کند. با تصویب این لایحه از تابستان دو سال دیگر، یعنی ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی، خواربارفروشی‌ها و سوپرمارکت‌های این ایالت نمی‌توانند خرید مشتریانشان را داخل کیسه پلاستیکی گذاشته و به آنها بدهند.

 

«جری براون»، فرماندار کالیفرنیا از این لایحه پیشتیبانی کرده و گفته است که با تصویب آن، سیل تکه‌های پلاستیک که ساحل‌ها، باغ‌ها و حتی اقیانوس‌ها را آلوده می‌کنند، کاهش خواهد یافت.

 

قانون جدید همچنین دست فروشگاه‌ها برای ارائه کیسه‌های کاغذی را هم می‌بندد. آنها باید کیسه‌های کاغذی را هم جداگانه و آن هم به قیمت دست‌کم ۱۰ سنت بفروشند. تولیدکنندگان کیسه‌های پلاستیکی با این اقدام مخالفت کرده‌اند و بسیار تلاش کردند جلوی تصویب آن را بگیرند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، آنها تاکید دارند که با این قانون، هزاران فرصت شغلی از دست می‌رود و خواربارفروشی‌ها هم فرصت را مغتنم می‌شمرند تا از محل فروش کیسه‌های کاغذی جایگزین، درآمد خود را افزایش دهند.

 

با این حال حامیان این قانون یادآوری کرده‌اند که مشتری‌ها می‌توانند با استفاده از کیسه‌های چندبار مصرف، خود را از پرداخت هزینه کیسه‌های کاغذی معاف کنند. فروشگاه‌ها حدود دو سال فرصت دارند برای اجرای این قانون آماده شوند. این قانون شامل داروخانه‌ها هم می‌شود.

 

هرچند کالیفرنیا نخستین ایالت آمریکاست که کیسه‌های پلاستیکی را ممنوع می‌کند، اما بیش از ۱۰۰ شهر از جمله شیکاگو و سیاتل در‌این‌باره پیشتاز بوده‌اند و استفاده از این کیسه‌ها را قدغن کرده‌اند.

https://zistonline.com/vdcc1oq1.2bqms8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما