تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : 39393
مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در امور بانوان گفت: اجرای پروژه ظرفیت سازی و توانمند سازی زنان روستایی برای نجات دریاچه ارومیه از امروز (دوشنبه) در حاشیه این دریاچه آغاز شد.
 اجرای پروژه توانمندسازی زنان روستایی برای نجات دریاچه ارومیه
به گزارش زیست آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهربانو امانی از استقبال بسیار خوب زنان برای شرکت در این پروژه یاد کرد و افزود: بانوان روستای &#۳۹;گل نقده&#۳۹; گام به گام با روند اجرای این پروژه همکاری کردند و در مدت ۶ ساعت آموزش با مفاهیم مشارکتی، سازمان محلی و نحوه تشکیل آن، پس انداز و تشکیل صندوق، ثبت نام داوطلبی و عضویت در سازمان محلی، تشکیل جلسات و تنظیم صورت جلسات آشنا شدند.

وی ضمن تشکر از همه دست اندرکاران و تسهیل گران جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و سازمان های غیر دولتی فعال در این پروژه، اظهار کرد: سازمان محلی زنان گل نقده با نام ژیان گلان (زندگی گل ها) امروز و پس از آموزش های لازم با برگزاری انتخابات از سوی بانوان روستا تشکیل و آغاز به کار کرد.

پروین معروفی از دست اندرکاران اصلی این پروژه نیز گفت: ناکارآمدی رهیافت های متعارف برای تحقق توسعه پایدار در بخش کشاورزی و منابع طبیعی موجب بروز مشکلات فراوانی مانند تخریب منابع طبیعی، فرسایش خاک، بحران آب، افزایش گازهای گلخانه ای، بیماری های گوناگون و مشکلات زیست محیطی شده است و توجه به راهبرد جدید برای تحقق کشاورزی پایدار ضروری است.

وی که سال ها سابقه در آموزش زنان روستایی دارد و از پایه گذاران این آموزش ها به شمار می آید، تاکید کرد: اصل در کشاورزی پایدار، ارتقای مهارت ها در اعمال مدیریت مشارکتی مبتنی بر چرخه اطلاعات است و هدف این راهبرد توانمند سازی و دخالت آگاهانه جوامع محلی در شرایط کشاورزی ایران به ویژه در بخش روستایی است.

معروفی گفت: اجرای پروژه ظرفیت سازی زنان روستایی در روستاهای اطراف دریاچه ارومیه با توجه به هدف ارتقای مهارت ها در کشاورزی پایدار آغاز شده است.

وی تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به نقش چشمگیر زنان در حفظ محیط زیست اقدام به ایجاد تشکل های زنان روستایی در روستاهای اطراف دریاچه ارومیه کرده است و اولین روستا برای اجرای پروژه، روستای گل نقده است که امروز سازمان محلی زنان خود را ایجاد کرد.

معروفی گفت: گروهی از زنان فعال روستا به عضویت سازمان درآمده اند و علاقمندی خود را برای همکاری در حل مشکلات زیست محیطی به ویژه مشکلات دریاچه ارومیه اعلام کرده اند.

قرار است سازمان های محلی زنان روستایی در ۴۱ روستای اطراف دریاچه ارومیه ایجاد شود تا به عنوان جایگاهی برای توانمند سازی و آگاه سازی زنان روستایی در زمینه های مختلف محیط زیستی و دخالت آگاهانه آنان برای حل مشکلات به کار گرفته شود.

https://zistonline.com/vdcgww9w.ak9yy4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما