تاریخ انتشار :دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 40
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:‌ استخرها به دلیل داشتن شرایط خاص و تراکم افراد زیاد در آن می‌توانند به راحتی به کانونی برای بیماری‌ها تبدیل شوند و به همین دلیل رعایت بهداشت استخرهای شنا یک امر مهم و مورد توجه مسوولان بهداشتی است.
چند توصیه برای آنها که به استخر می‌روند
به گزارش زیست آنلاین مهرداد شریفی در گفت‌وگو ایسنا با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت از سوی شناگران اظهار کرد: شناگران باید قبل و پس از شنا، حمام کنند تا از انتقال بیماری‌های جلوگیری شود و به مدت ۳۰ ثانیه پیش از وارد شدن به ‌استخر، پاها را در حوضچه ضدعفونی قرار دهند. همچنین بینی و مثانه باید پیش از ورود به استخر تخلیه شوند.

وی تصریح کرد: هر شناگر باید از وسایل شخصی خود استفاده کند و استفاده مشترک از وسایلی چون مایو، کلاه‌شنا، حوله ممنوع است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت:‌ شنا در اسلام توصیه شده و حتی استخرها می‌توانند به عنوان کانونی برای آب‌درمانی استفاده شوند؛ همچنین هر سال با گرم شدن هوا نیز شاهدیم که تعداد افراد مراجعه‌کننده به استخرها افزایش می‌یابد.

شریفی افزود: در جلسه‌ای که در آستانه فصل گرما با مدیران استخرهای اهواز برگزار شد، موارد و ضوابط بهداشتی ضروری یادآوری شد. شرط اصلی صدور مجوز برای استخرها رعایت اصول کامل و موازین بهداشتی است و در صورت مشاهده تخلف با مدیران استخرها برخورد می‌شود. مردم نیز می‌توانند تخلفات را به شماره تلفن ۳۲۲۷۳۶۹ مرکز بهداشت شرق اهواز اعلام کنند.

https://zistonline.com/vdcjz.exuuqeyffs.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما