تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 49994
بهترین ظروف برای نوشیدن آب، کاسه چینی و سفالی است که سرش باز باشد که آب زیاد دیده شود ولی ته آن تنگ تر باشد که در حقیقت آب کم باشد که سر آن که باز است فرد تصور کند که آب فراوان می‌نوشد و جنبه روانی رعایت شود.
بهترین ظرف برای نوشیدن آب
به گزارش زیست آنلاین به نقل از تسنیم، بهترین ظروف برای نوشیدن آب، کاسه چینی و سفالی است که سرش باز باشد که آب زیاد دیده شود ولی ته آن تنگ تر باشد که در حقیقت آب کم باشد که سر آن که باز است فرد تصور کند که آب فراوان می‌نوشد و جنبه روانی رعایت شود.

توصیه شده است که ظرف سفید باشد تا تمیزی ظرف دیده شود. نوشیدن آب در ظرف قلعی و روئی عطش را خیلی سریع کاهش می‌دهد ولی گفته شده که در طب سنتی و اسلامی نوشیدن آب در ظروف زرین(طلا) و نقره‌ای حرام  و مضراست و در طب ایرانی هم ذکر کردند که چرا حرام است. نوشیدن آب در ظروف زرین (طلا)و نقره‌ای تقویت کننده قلب محسوب می‌شود ولی سبب ایجاد بیماری‌های قلبی مانند تپش قلب می‌شود و به همین دلیل از نظر شرع هم منع شده است.نوشیدن آب نیز آدابی دارد. باید آب آهسته و حداقل در سه نفس نوشیده شود. بین وقفه‌های نوشیدن فرد ظرف را کنار بگذارد و دوباره شروع به نوشیدن کند یعنی فرد وقت آن را بدهد که آب پایین رود.از ریختن آب در دهان، فوت کردن در آب، خوابیدن بعد از آب یا در حالت خوابیده آب نوشیدن پرهیز شود. بهترین زمان برای نوشیدن آب زمان عطش صادق است یا زمانی که غذا از معده عبور کرده باشد یعنی حداقل یک تا دو ساعت از غذا خوردن گذشته باشد و احساس سبکی در شکم فرد ایجاد شده باشد.مصرف آب بین غذا یا بعد از غذا در ایجاد درد معده و هضم بسیار موثر است. یکی از مهم ترین توصیه‌هایی که طبی ایرانی به افرادی که مبتلا به بیماری‌های معده هستند، این است که همراه غذا مایعات ننوشند.فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به خبرنگار سلامت تسنیم می‌گوید: موادغذایی که غذا را نرم کند مانند ماست همراه با غذا مصرف نکنند همچنین غذا را به خوبی بجوند.بعد از هضم غذا اگر احساس تشنگی داشت یک ساعت بعد از غذا مایعات بنوشد. https://zistonline.com/vdceeo8e.jh8ooi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما