تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 51109
مریم سادات کاظمی: امروزه "مایکروویو" یکی از وسایل آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. اما برخی معتقدند این دستگاه برای سلامتی ضررهایی دارد.
در برابر پرتو های مایکروویو چه کنیم؟
به گزارش زیست آنلاین به نقل از قدس آنلاین؛ مایکروویو را باید یکی از اجزای اجتناب ناپذیر در اکثر منازل دانست که می تواند برای افراد پرمشغله بسیار کاربرد داشته باشد. در این دستگاه  پرتوهای الکترومغناطیس با فرکانس بالا تعبیه شده که در تماس با مواد غذایی به گرما تغییر شکل می یابد و باعث پخت سریع و گرم شدن راحت خوراکی ها می شود.

مایکروویو هیچ خطری برای بدن ندارد زیرا بدنه و در آن بخش قابل توجهی از اشعه ها را درون دستگاه نگه می دارند. تنها بخش کمی از پرتوها به بیرون نفوذ می کنند که با توجه به آزمایش های صورت گرفته ۱۰ تا ۱۰۰ برابر کمتر از مقدار مجاز است.توصیه هایی برای استفاده مطمئن تردورتر ایستادن از دستگاهاگر به نظر می رسد که پرتوهای مایکروویو در سطح نزدیک دستگاه متصاعد می شوند، راه حل ساده این است که دورتر ایستاد. زمانی که در فاصله ۳۰ سانتی متری از دستگاه قرار می گیریم، پرتوها به ده برابر پایین تر از مقدار استاندارد کاهش می یابد. در این صورت می توان مطمئن بود که مایکروویو وسیله ای مفید است. در صورت نقص فنی، کثیف شدن عایق ها و شیشه در، میزان فرار اشعه های دستگاه بسیار بیشتر خواهد شد.اجتناب از استفاده ظروف پلاستیکیانتخاب ظروف مناسب عامل مهم دیگری برای اجتناب از ضررهای دستگاه است. تحقیقات نشان می دهد که گرم شدن مواد غذایی در برخی ظروف پلاستیکی باعث ایجاد ترکیباتی می شود که می تواند در عملکرد غدد درون ریز اختلال ایجاد کند.توجه به دستورالعمل های دستگاهمهم ترین خطر مایکروویو سوختگی است. از همین رو بسیار مهم است که به دستورات دفترچه راهنما مبنی بر زمان و درجه پخت، نحوه مخلوط کردن مواد غذایی، استفاده از درپوش ظروف و... توجه داشت.مزایای مایکروویومایکروویو عموما وسیله ای مضر برای سلامتی شناخته می شود زیرا به طور کلی بیشتر برای گرم کردن و یخ زدایی مواد منجمد استفاده می شود. در حالی که پخت غذا با این دستگاه باعث حفظ ارزش غذایی خوراکی ها شده و اغلب بسیار بهتر از روش های قدیمی است؛ چرا که این روش ها نیاز به استفاده از آب و رقیق شدن بخشی از ویتامین ها دارد.همچنین گرم کردن غذای خمیری در مایکروویو بسیار بهتر از تهیه آن در روغن زیتون است.منبع: www.Esante.fr https://zistonline.com/vdcf1ydt.w6dyxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما